|
|
|
|---|---|
|
Hej! Hittade inget lämpligt svar när jag sökte runt i forumet, så min fråga är om någon kan tipsa på en bra barnstol till en snart inköpt 118d? :-) Dottern är 4 år och ganska så liten i växten så hon åker bakåtvänt ett bra tag till, men sen kommer stolen att vändas eller bytas. Tack på förhand! | |
|
Finns inte det på BMW-kontoret i Solna? Alexander |
|
|
Prova denna länk, hittade 3 st för olika åldrar, Länk Alexander |
|
|
Det är svårt att få plats med en bakåtvänd bilbarnstol. Vi har en Britax Hi-Way som sägs vara en av de minsta på marknaden. Det går att sitta i framsätet framför barnstolen (som är i baksätet), men man sitter verkligen inte bekvämt. BMW har inga bakåtvända bilbarnstolar, det enda bakåtvända de har är babyskyddet. |
|
|
Tack för svaren! tsa, vet du om det går att montera er stol bakåtvänt i passagerarsätet fram? Och i så fall, gör man det med Isofix-fästen? Nu är BMW:n förövrigt inhandlad! Vit 118d, 2010. |
|
| Vi har aldrig prövat att montera stolen fram då den skulle skymma höger backspegel. Stolen monteras med bilbälte och remmar, men om du ska ha den fram måste du ha Isofix-fästen fram så att du kan stänga av airbagen. Om du inte har Isofix fram är det bara bak som gäller. | |
|
Grattis till nya bilen förresten - mycket bra val! Dessutom är det väl en miljöbil va? Alexander |
|
|
Det blev till slut en Britax Multi-tech 2, som även fungerar den dagen man vill vända till framåtvänd åkning. Tyvärr ingen Isofix, så det är remmar och bälten som gäller. Alexander, det är som du skriver en miljöklassad bil. Helt otroligt att man kan ha så kul i en skattesubventionerad bil :-) |
|
| Har ni placerat stolen bak eller fram? Går det bra att sitta framför eller bakom? | |
|
Stolen är monterad i framsätet, bakåtvänd. Det går att sitta bakom, men då får man inte ha långa ben. Helst inga alls... |
|
| Hej! En fråga till er som har bakvänd barnstol fram i 1-serie-bilar: Går det att klämma in två bakvända stolar? En fram och en bak hade jag tänkt mig. Tror inte riktigt på att ha två bak, körställningen skulle nog bli allt annat än idealisk. | |
|
Hej, jag tror det blir mycket svårt att få in en stol fram, och en bakom i baksätet. Möjligtvis om den ena är ett babyskydd, men annars låter det omöjligt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.