|
|
|
|---|---|
| Tänkte köpa stift till min m3 , någon som vet någon bra sida där man kan få tag på någorlunda billiga platina stift ? Tacksam för svar | |
| Kanppast "lönt" att köra med long-life platina stift i en bil där stiften skall bytas senast var 4000:e mil, eller om det är var 2000:e mil som på E34 (har ej koll på E36 men på E34 byts de vid varje inspektion). Kör med original eller om du nu tvunget skall ha "värre" stift så se dig om efter flerelektrodsstift av "racingtyp" | |
| De e lika bra att man kör på det bästa när de ändå skall bytas ut , var kan man få tag på dom där racing stift ? | |
|
Hittar inte tråden nu, men på mekonomen tar de 1200:- c:a för alla 6 platina stift, men du kan få tag i från England exakt samma stift för c:a 4-500:- inklusive frakt. Om du googlar lite. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Maila dessa och hör vad de ska ha för stift till din. Länk Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Jag kör med dessa stift i min M5: Länk (du måste vara medlem för att komma åt forumet). O samma stift i bruxisen: Länk Kort sagt: Märkbar skillnad i M5:an (sitter en-elektrodstift original), ingen märkbar skillnad i bruxisen (3-elektrodsstift original). Sitter det en-elektrodsstift original i S50B30 så kan man kanske märka skillnad, annars tveksamt. Just dessa stift av racing-typ kräver MER av tändsystemet, dvs halvtaskig tänspole/tändspolar avslöjas DIREKT, men om allt är som det skall så funkar de utmärkt. Bytes intervall på dessa är 3000 mil, men mina ser ut som nya efter 3000 mil i bruxisen så jag rullar vidare. Även Champion, Denso och NGK har liknande stift av racing-typ (dvs stift med större gap, ca 2mm), dessa får man dock fråga efter o kolla själv vilka stift som passar... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.