|
|
|
|---|---|
|
Hej Har kollat runt lite här på powerbörsen samt blocket. Har hittat dessa bilar och undrar vad ni tycker om dom. Ligger dom rätt i pris? Någon som är bättre en den andra osv. Länk Länk Länk Länk Tack på förhand | |
|
Den sista är ingen -04'a i alla fall. Kan vara bra att veta iom att rostskyddsgarantin utökades då. Hur viktig är prestanda för dig? 320i är absolut ingen raket även om den inte är direkt slö heller. Men en 330 blir kanske för dyr? |
|
| Prestandan är väll inte viktigast men ändå kul att ha lite pulver. Tyvärr sticker 330 iväg på dom flesta kostnaderna. | |
|
För 120 tusen får du en riktigt fin 330i. //Stefux |
|
| fina bilar allihop tycker jag det ser ut som. | |
|
För mig var det inte dyrare att köra 330i än de klenare syskonen, och treliterssexan är speciell och gör en helt annan bil av E46 än framför allt 320i förmår. För 120´ kan du som sagt köpa en fin 30i, det tycker jag du skall satsa på! :) //Bjersér |
|
|
Jag blev väldigt förtjust i den gröna touringen. Mycket smakfull kombination med skinnet, dessutom borde det vara ett relativt ovanligt utförande så den skulle jag ha kollat lite extra på. Eftersom jag har flera bilar så ville jag ha en bil med så låga ägandekostnader som möjligt men med en sexa under huven. Därför valde jag medvetet bort motoralternativen över 320. Tycker personligen att bilen upplevs som helt ok pigg och rapp med fin väghållning. En 330 skulle inte ge mig nåt egentligt mervärde men hade det varit min enda bil så hade jag nog haft en 330. |
|
|
Tack för era svar. Ska kolla lite på 330. Hur tycker ni bilarna jag länka till ligger i pris? GE: Den gröna tycker jag också var snyggast. |
|
|
E46 har hållit sig stenhårt i pris de senaste åren tycker jag men jag undrar hur länge då du ligger snubblande nära att få en 325 E90 för samma peng och är en mycket modernare bil på alla sätt. Länk |
|
| Med lite normalt prut på den gröna så tycker jag nog att den ligger någorlunda rätt i pris. Som en referens kan jag väl säga att jag gav 77k för min bil i höstas, m-sport och nåt mer paket med ca 18k mil på mätaren. | |
| Kollar man likvärdigt utrustade bilar, skick, mil osv på E46 vs. E90 så brukar det skilja ganska mycket i pris. Man får ju inte en m-sport E90 för runt 100k direkt... | |
|
GE dig nu, för fan ;-) e46 med M-paket kommer inte ens i närheten av e90 även utan M-paket. Det är ändå bara lite plastskit utanpå bilen. Det ska skilja minst 30k mellan dom bilarna. (samma årsmodell och utrusning) |
|
| Sen när är m-paketet bara lite plastskit på utsidan? Förstår inte alls vad du menar... | |
|
M-paketet förhöjer absolut utseendet på E46. Inget snack om den saken och nej det är inte bara plastbitar på utsidan utan sportchassie, svart innertak, M-sportratt och lite andra lister. Men jag skulle ha valt en E90 alla dagar i veckan för den lilla skillnaden i pris som det verkligen är. |
|
| Fast det klart. Ska man välja en bil för runt 70k så absolut en E46 med M-paket. Ska du sträcka dig till 120 hade jag valt E90. | |
|
M-paketet innehåller även sportstolarna samt fetare hjul. Jag är inte alls säker på att jag skulle föredra en dåligt utrustad tidig E90 framför en sen E46 som är utrustad som jag vill ha den. Men visst, det skulle gärna få stå en E91 325 med m-paket i garaget istället för 320´n men då pratar vi lite mer pengar. |
|
|
Sportstolar är inget som är unikt för M-paketet men visst är detta ett krav både på E46 och E90. Det jag säger är bara att man ska vara lite "open minded" som min kompis sa till en trafikpolis nyligen ;) |
|
| Att en E90 är av tidig modell ska man inte heller bry sig om. E90 är en av få "nya" bilar som haft väldigt få barnsjukdommar. Just i fallet med 325i är det mest ljud från motorn man ska kolla noga på. Tydligen var oljekanalerna i toppen för snålt tilltagna men har åtgärdats på goodwill i det flesta fall. | |
| Visst går det att få sportstolar utan m-paket, men väljer man till m-paketet så ingår sportstolarna som en del av paketet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.