AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.153

varför tänds en lampa på displayen?

När jag startar bilen så kommer det upp en lampsymbol så jag trodde att en lampa var trasig men inte däremot när ljusknappen står på automatik så tänds inga lampor alls förut så lyste en liten grön lampa i knappen men inte längre, då undrar jag vad kan det vara?????
Bilen är en 320d 2006 E90
Den lilla grön lysdioden som sitter på vänster sida av ljusreglaget lyser grönt enbart när bilens belysning är tänd. Ställ ljusvredet längst till höger istället. Finns ingen anledning att ha det i belysningsautomatik-läget eftersom att det inte tillför någon extra funktion.
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
What? Menar du att han inte ska ha den i A-läge och därmed inte för DRL, eller? Auto-läget måste ju vara det bästa. Sparar i alla fall Xenon om han har det.

Den gröna lampan vid vredet tänds som sagt bara när halvljuset är på (per automatik t ex). Den slocknar när bara angel-eyes är på. Nu har ju jag en LCI-modell men jag antar att dedt var samma funktion då, 2006. Att slippa fara runt med full halvljus på sommarhalvåret tycker jag är jättebra.
Micleg: Det är enbart facelift, årsmodell 2009 och nyare, som har varselljusfunktion. De äldre E90/91 saknar denna funktion, så halvljuset måste alltid vara tänt alternativt parkeringsljus och dimljus vid dagsljus.
Mi
1.167
Micleg
iX1 msport 2023 med mycket utrustning
F11 520d -15 X08 HK HUD nav ACC/radar NightVision
Haha, ja där ser man. Mycket som tycks ha blivit bättre dom senaste åren.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.