|
|
|
|---|---|
|
Har efter mycket problem fått ordning på min motor, hade en spricka i förra toppen men har nu bytt topp samt div slitdelar runt motorn när den endå var nedplockad. Innan jag plockade ner allt första gången så startade den som en klocka, efter att bytt topplockspackning första gången och monterat ihop den så hade jag väldiga problem att få den att gå. Visade sig vara strul men toppen och insug, men när det var åtgärdat så var jag endå tvungen och nöta i 3-5sek med startmotorn innan jag fick igång den. Orkade inte bry mig för den gick ju iallafall, så efter motorras 2 och inköp av ny topp och allt monterades så går den nu inte att starta utan att man pumpgasar lite samtidigt som man vrider på nyckeln. Vi snackar om att trycka ner gaspedalen 1-2cm och sen släppa upp den i snabbföljd samtidigt som man vrider på nyckeln. Första gången som jag drabbades av det här så lyckades jag få motorn sur (misstänker jag), det var mörkt så jag plockade aldrig bort stiften men det luktade soppa. Så den fick stå i 12 timmar och sen gick det bra med förfarandet jag berättade om ovanför. Vad har jag gjort för fel? Bilen är en E30 325iX med M20B25 Live long and prosper //Zwamp | |
| Ingen som har någon ide? känns surt att ha såna här skitfel | |
|
Här finns diverse tips på saker att kolla Länk. //Göran |
|
|
Har fått ett tips ang skit med en spridare, eftersom att jag lyft bort insuget så har insugsmunstyckena varit fria och kan blivit skitiga. Det är ganska lätt o testa oxå, om man vrider på tändningen och trampar gasen i botten och sen släpper upp den. Startar bilen då så är det skit med någon spridare, har 6st reserver som jag isåfall ska provtrycka och byta till. Dock så kan jag inte testa nu, bilen står i lite dum vinkel, håller på o jobbar med avgassystemet så ska montera ihop det senast i helgen så ska jag testa ovanstående sen. Men tack för länken, tror dock att jag har kollat alla länkar som har med startproblem o göra på autopower. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.