|
|
|
|---|---|
|
Nu när andra barnet kommit har vi skaffat ett babyskydd med isofix, som vi sätter i framsätet på e91:an. Den tråkiga effekten blir att bilens bältesvarnare larmar, den tror att någon sitter i framsätet. Allergisk mot varningssignaler som jag är har jag därför nu satt fast stolen med BÅDE bälte och isofix, för då slipper jag i alla fall larmet... men det känns inte som helt rätt lösning, bältet är lite i vägen, det blir inte riktigt så smidigt som det skall vara. Någon som känner igen detta, och hur har ni löst det? Har ni levt med röd lampa i instrumenthuset ett tag eller finns det någon annan lösning att slippa varningen? | |
|
Har du funderat på att skaffa en extra bälteslåsning (ej ansluten till bältet) från skroten att för bara sätta i låset? Med lite finurlighet borde det ju gå att tillverka en dylik sak också... _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
ISOFIX i all ära, men att man förlitar sig enbart på den tycker jag är lite galet när man ändå kan säkra upp barnets säkerhet genom att koppla på bältet också som ännu en säkerhetsdetalj. Jag kör med både ISOFIX och bälte just för att jag tycker det är dubbelt så säkert. Hur mycket den står i vägen förstår jag inte då den övre delen är ändå lös. "Riktiga män kör diesel" |
|
| Jo, har funderat på att skaffa ett extra bälteslås, men kan tycka att det borde finnas enklare lösningar. Det är ju ändå detta som är syftet med ISOFIX i framsätet. | |
| Oj, blev lite snabbt avslut. Bayer: bältet är lite i vägen då den övre delen drar lite "snett framåt/neråt" mot fästet i basen. Det är trångt nog ändå, med bakvänd barnstol bakom är framstolen redan i främsta läget med upprätt stolsrygg, allt utrymme behövs för att snabbt få in lillen i bilen medan storebror springer runt på parkeringen... | |
| Oj, blev lite snabbt avslut. Bayer: bältet är lite i vägen då den övre delen drar lite "snett framåt/neråt" mot fästet i basen. Det är trångt nog ändå, med bakvänd barnstol bakom är framstolen redan i främsta läget med upprätt stolsrygg, allt utrymme behövs för att snabbt få in lillen i bilen medan storebror springer runt på parkeringen... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.