|
|
|
|---|---|
|
Tja Är det någon på detta forum som ev har nå speculationer på vad som kan vara fel med min bil? Bilen är en 530DAT 01a Det är så att bilen går ojämnt på tomgång ibland ( skakar till lite ) Inte när bilen är kall men efter jag kört så att tempen börjar närma sig mitten Men så fort jag kommer upp till 800 - 900 Varv/min så går den jämnt igen och samma om jag stängt av bilen en liten stund och sedan startar den och ej gasar men så fort jag gasat lite så börjar den gå ojämnt igen Kollade med Carsoft och fick felkod 7789376 :INSPRUTNINGSPUMP DIESEL STYRENHET Har testat att hälla i lite olika rengöring vätskor i tanken STP,Redline mm men känns ej som att det blivit bättre Om någon känner att han/hon kan veta vad som behöver göras med min bil så skulle jag bli oerhört glad/tacksam för råd, ev om du bor i Stockholms trakten och tror dej kunna laga det så betalar jag gärna Mvh Marko : Ny bliven BMW ägare | |
| Mät läckolja på spridarna troligtvis en som håller på att ge upp | |
|
Det är spridare som har varit misstanke nr 1 men jag förstår inte så fall varför den fungerar när den är kall och innan jag get gas när den är ny startad när den är varm? |
|
|
Jag har kollat vid spridarna och det ser rent och fint ut. Det finns lite kladd på bultarna som håller fast insuget, på bult 3 & 4 räknat framifrån bilen |
|
|
Du måste ha utrustning för att mäta läckolja (biltema har) De är smidigaste sättet att kolla en felande spridare |
|
|
Tack så mycket för råd Vad heter den maskinen på Biltema? Hur mäter jag läckoljan? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.