AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
8.430

Hyfsat prispåslag efter kvd-köp

Sida 1 av 2
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Du kunde köpt den på KVD för 331': Länk

Eller köpa den nu på bilfirma i Örebro för 409': Länk
Am
730
Amli
BMW X5 xDrive50e -25
Verkligen... Men dom räknar förmodligen inte själva med att få det priset för den. Förmodligen går den snarare någonstans runt 350K.
Ursäkta men vem vill ge 400.000 kr för en Volkswagen? Får ju en extremt fin begagnad M5 för samma pengar.
crli9194: Du slog precis huvudet på spiken. De som köper en R36 gör det precis av samma anledning som de som väljer Lexus. De vill vara diskreta och inte associerade med ägaren till den lokala kvarterskrogen. Och är beredda att betala rejält för det :-)
Kristoffer_L: Måste vara en extremt liten kundkrets som betalar så oskäligt med pengar bara för att inte associeras med ägaren till den lokala kvarterskrogen :)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Tycker att det är ett ganska normalt påslag. Tror du att dom andra bilhandlarna har så mycket mindre i den prisklassen?
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Marin: Nu lär dom ju inte få några 409' men ja, jag tycker det var ganska saftigt med 80' upp på en bil som vem som helst kunde ha köpt (den var ute på offentlig auktion, inte samma sak som ett privat inbyte) för en vecka sedan.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Nypris: 404 000 enligt KVD...
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Med lite flyt och tajming kan dom faktiskt få 409k + att dom tar in ett inbyte, lägger upp finnans och ger 12 månaders garanti. Cash och utan byte kanske dom går ner 20-30k.
Ett påslag på 75-100k i den prisklassen är inget ovanligt.
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Kanske inte på ett privat inbyte, men denna var ute på en offentlig auktion. Dvs ingen ville betala mer än 331 för den för 1 1/2 vecka sedan och det är ganska många som letar bil på KVD idag. Därför tycker jag det är ett ganska hyfsat påslag...

Du får dessutom en en sprillans ny Passat ("nya" modellen) 3,6 kombi med panoramasoltak och navi för under 400' från handlare så jag tror allt det kan bli lite knepigt att skifta denna för 409.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Jag har faktiskt ingen koll vad en ny R36 kostar, det kanske är så att 409k är tokfel.
Men jag påstår är att bilar som säljs i 4-5-600k klassen ofta har ett påslag på 75-100k.
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
R36 tillverkas inte längre. Och jag påstår att bland bilar i 330k klassen som säljs på auktion (OBS ej privat inbyte) så är det inte vanligt med 80' i påslag...;))
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Kolla bilarna hos Mårtensson bil i Hörby, så får du se hur ofta det är 80k påslag på KVD bilarna. ;-)
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Så du hänvisar till en firma som är kända för mer än hyfsade påslag för att visa att mitt exempel INTE är stort? Hur tänkte du nu??

=)

Var med och bjöd på R36an men hoppade av på 310'... synd för det är en jäkla go bil!
Mårtenssons är väl dyrast i sydsverige? :-)
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Äsch, skit samman!
Men nästa gång du är spekulant på en Porsche i 1/2 milionsklassen, kan du vara säker på att handlaren har runt 100k upp på den bilen :)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Nypris på KVD sajt är utan extrautrustning.

Håller med om att det ser lite knasigt ut i och med att bilen varit ute på auktion, men jag kan inte bli upprörd av det. Det är spelets regler.

-------
//Lövet
Det är bättre marginal på beg bilar än nya...
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Varför köpte du den inte på KVD då vad är problemet ??
Tex på KVD får du 0 garanti och det kan kosta dem mycket pengar att de sen kanske inte får ut det priset är en annan sak
Vi måste alla tjäna pengar för att kunna lev

Ha deT

Trevlig helg
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
leva skall det vara
cr
3.938
crille82
Mercedes C 200d -19
1302 LS Cab -72
BMW F750GS -19
A3 1.8T -99
T-Roc Cabriolet -20
Jag hade ju personligen valt en ny V6 DSG Variant av nya modellen med det mesta i utrustningsväg för samma pengar...

MVH Christofer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.