|
|
|
|---|---|
|
Hej skriver för första gången på sajten, men har läst på sidan nästan varenda dag i nåt års tid. Har sedan snart 2 års sen en z3 coupe -98 som jag är väldigt nöjd med men har ett problem. När jag låser med "fjärren" går larmet på efter ett tag, kan dröja ett par timmar men förr eller senare börjar det tjuta. Däremot om jag låser med nyckel är det inga problem. Båda dörrarnas "knoppar" åker ner i båda fallen. Är det nån som haft samma problem och vet vad det kan bero på? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Kolla upp huvkontakten i motorrummet, vanligaste felet, som påverkas av omgivningstemperaturen och om solen lägger sig på huven tex så kan larmet går efter ett par timmar eller när motortempen svalnar av. Aktiveras larmet när du låser manuellt ?? ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Har kollat och larmet aktiveras inte när man låser med nyckel. Inte konstigt att det inte tjuter. Ska kolla motorrums kontakten i veckan. | |
|
Vill bara tacka för hjälpen. Problemetb var brytaren i motorrummet. har funkat klockrent sedan byte. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.