AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.441

Något speciellt att se upp med på M3 E46 Cab?, Vad tros om denna?

Gee
Går i funderingarna på att byta upp mig till en M3 Cab. Är där något särskildt man bör se upp med utöver det vanliga på E46orna?

Någon som vet något om denna? Eller nått om friman som säljer den?
Länk

NeZaN
Är det inte någonting speciellt med jus 01-03 som man bör passa sig för gällandes toppen? Har för mig att det snackats om att den ska vara från Cosworth? Kanske bara bs.

Ang. bilen du länkar till så ser den riktigt fin ut! Mycket pengar dock.

/NeZaN

BMWCS Medlem nr: 08109
Gee
Okej, det har jag aldrig hört, vore bra om någon kan bekräfta detta. drog en carfax.se på bilen men där fanns inte så mycket att se då den är intagen från tyskland för ett år sedan. Har dock en anmärkning på senaste besiktning om jag förstod det rätt
Upp till -03 så sitter det dåliga ramlager i motorn, dessa har BMW bytt ut på garantin, och ska vara gjort på alla M3 upp till -03, finns det inte papper på att detta är gjort skulle jag inte köpt bilen
NeZaN
Gee, jag tycker den ser riktigt fin ut och så länge allt stämmer på den, och dessa ramlager är utbytta så bör det väl inte vara några större problem. Har läst att bakvagnsbussningarna snabbt blir dåliga på E46 M3.

Berg3r, det var väl som med alla Goodwill-ärenden, att alla fick det erbjudandet, men många som inte såg till att utföra det ändå?

/NeZaN

BMWCS Medlem nr: 08109
StProPro-medlem
235
Stefux
Bmw 535d F11 Touring 14
BMW 325 cabriolet Msport2 02
Själv så åkte jag ca 80 mil i vintras till just Franzens bil för titta på en e-46 Cab. Affären var så gott som klar och bilen skulle vara i toppskick. 260 skulle dom ha för en svensksåld cab och i absolut toppskick. Jag åker ner och vänder i princip. Repor taskig inredning, skinnskador på vä stol fram osv.

Och inget av detta sades i den telefonkontakt vi hade före, jag åkte irriterad hem igen utan bil. Vet ingenting om denna bil, men jag vet vilken skillnad det var på min uppfattning av toppskick och säljaren. För 250 tusen lär den vara i toppskick....men passa dig :-)

//Stefux
Gee
Okej, det låter ju inte särskildt trevligt. Har som tur är inte speciellt långt dit det som oroar mig dock är om miltalet stämmer eller ej då den importerades förra året från tyskland
annars kan jag rekomendera denna bilen. ägaren till denna sjukt petig och noggrann när det gäller bilar som han har ägt under åren.
Länk

Gee
Stefux jag förstår precis vad du menad efter att ha varit och kollat på bilen idag, en klar besvikelse måste jag säga, dock gick motorn oerhört fint och vilken sång det är i Eisenmann systemen.
Gee
Ni som har cab, hur är det med tygsuffleten? Problem med läckage och sådant?
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Har en 97:a med helt tät cab, inga problem alls.
Inga problem med sufletten. Helt tät.
Gee
Okej, härligt att höra, har en polare som haft några audi cabbar och han säger aldrig mer tygcab nämligen så blev lite nervös.
Såklart det blir så när man väljer Audi ;). Nu är det BMW vi pratar om.
jo
129
jorgens3
Bmw M3 CAB -03
Inga problem med cabben, inte en droppe kommer in

Hittat nån än eller?

M3 CAB -03
Gee
Okej, de låter bra :D

Nej tyvärr inte har varit och kollat på två men ingen av dom kommer i närheten av skicket på min 330 som dessutom gått mer än båda så det har inte kännts riktigt rätt. Är rätt pedant av mig :P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.