|
|
|
|---|---|
|
Nog tjafsat om småproblem som rasade motorer och annat, nu gäller det verkliga bekymmer som stör vardagslunken med bilen. Idag råkade jag ut för en mycket traumatisk händelse. P.g.a att vägarna inte är ordentligt sopade så har insidan av bilen blivit dammig och smutsig. Bara för att jag körde taklöst, hallå liksom, såå jobbigt... Vad har du råkat ut för som du känner att du behöver dela med dig av? | |
| Cykeltattare i varmgaraget som prompt ska vingla upp före en till porten så att halva kopplingen försvinner i processen... Alltid samma snipiga kvinna i billiga H&M-kläder som inte kan hälsa i hissen, sur och jävligt jämt. Ska överväga att offra spoilern fram på henne och hennes jävla tröskverk i morgon om hon fular sig igen, cykeln kan hon ha utomhus i regnet som den snåla fan hon är :-) | |
|
Att jag har monterat bort min mugghållare i fram för tjejen hade sönder den, nu letar jag begagnad och idag köpte jag kaffe och pratade i mobilen samtidigt som jag inte hade någonstans att ställa koppen. Jobbigt, men tur att man inte har manuell :P |
|
NeZaN |
Att jag idag lämnade in bilen för omläggning och balansering samt montering av sommardäck och på köpet fick ett skav på mina 20" fälgar som är i så gott som nyskick, inte ett kantskrap eller liknande. Det är från ett järnspett eller typ något liknande som är kanske 2mm stort men riktigt störande! De använde detta för att kränga av däcken. Blev erbjuden reparation hos Intera men var så trött på allt så jag bad om halva priset för kalaset. Man tappar suget... /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
| Folk som prompt ska parkera 30 cm från min när jag så uppenbart tar upp två parkeringsrutor (alternativt handikapp-parkeringen) just för att slippa pressa mig in i bilen. Och för att slippa roliga föräldrar-som-skiter-i-att-ungarna-smäller-upp-dörren-i-min-bil-och-åker-iväg situationer. | |
|
Mitt i-landsproblem är att tvättade m3an i dag och den var dammig igen efter en timme. Detta är ett jätteproblem, nästan värre än katastrofen i Japan. |
|
| krika; känner igen det där alltför väl. Har ett bra tips; Meguiars Ultimate Quik Detailer tillsammans med en mikrofiberduk. Var skeptiskt till att spraya på och snurra runt det på dammet som blev men det fungerar kanon och håller bilen fin mellan tvättarna! | |
| En snubbe med en annons på blocket vägrar svara i telefon, så jag kan inte köpa en fjärde bil och fylla carporten med. | |
| Att dessa fördömda fiskmåsar, stortrutar och f-n vet allt ständigt och jämt visar bristande hänsyn samt usel vett och etikett när det gäller att uträtta sina behov. | |
NeZaN |
C.Ek, jag håller med ditt i-landsproblem! Jag ställer alltid längre ifrån där det är tomt på bilar, alternativt två fickor för att slippa dörruppslag. Ändå har jag fått ett förra veckan pga folk som insisterar på att ställa sig nära. Det är väl ändå ganska uppenbart att man inte vill ha någon bredvid sig. De ställena jag står på finns det alltid lediga platser utspridda. Nötter... /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
| Dagens i-landsproblem: Jag måste ratta runt i en Volvo V50 undertiden jag väntar på min nya bil som aldrig verkar vilja komma. Detta problem upptar det mesta av min vakna tid just nu med evigt forumsurfande och prylbeställande för att dämpa den värsta ångesten. | |
|
acey; Inget är som väntans tider. Förra veckan sa de att bilen kommit och efter mycket letande hos bilfirman utan att hitta kärran visade det sig att leverans kommer tidigast att ske i slutet av maj. Bara bita i hop:) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
NeZaN |
Åh fyfan acey, lider verkligen med dig! /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
NeZaN: Hehe, tack tack! Stefan: Ja, det är väl trots allt den bästa tiden. Sen blir det "kul med ny bil", efter första repan, kantstötningen "jaha, fan det var väl typiskt, inte ny längre" sen en tid av "ja, det är verkligen en trevlig bil det här, bra köp!" tätt följt av "jasså, kommer det en ny XXX (XXX = valfri ny modell)" som sen blir "fan man kanske ska ha en XXX, bäst jag kollar lite mer på det (lite mer = surfa alla forum från alla världens hörn på information), ett tag senare övergår det till... "skulle man inte ta sig till handlarn' och ta sig en provkörning?" och innan man vet ordet av så sitter man på ytterligare något forum och beklagar sig över de långa leveranstiderna och hur orättvist livet är! :-D |
|
|
**Stefan** "En snubbe med en annons på blocket vägrar svara i telefon, så jag kan inte köpa en fjärde bil och fylla carporten med." Riktigt segt, kämpa! |
|
|
C.Ek, ställer du dig på handikapp-plats hoppas jag innerligt att du får en rejäl bot. Dagens I-landsproblem för mig är att min C5:a känns som en supertanker i en småbåtshamn när jag ska ut ur mitt garage. /Masten |
|
| Masten: det får jag inte för där jag gör det ställer de inte ut böter. :) | |
| Dagens i-landsproblem får väl vara att jag fick åka ända ut till Coop på Värmdö för att inhandla däckglans (för däckkanterna) då det inte fanns på OKQ8 dit jag hade åkt för att tvätta en bil som var lite lätt dammig :) | |
|
acey, ha, ha, där satte du huvudet på spiken:) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Jag tvättade bilen på lunchen.. och när jag skulle ner i garaget, så var jag tvungen att kliva ur bilen för att dra kortet. För drar man ner rutan så blir den ju fläckig.. Sen blev jag ju återigen ombedd av bilen att den var törstig på V-Power. (Så skönt artig min Porsche - "Consider remaining range") Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
| Fick åka till Woody för att köpa en bult då Porsche inte hade någon hemma i hela Stockholm. Nu är den inte 100% Porsche längre utan en hantverkartröska ;) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.