|
|
|
|---|---|
|
Ska sälja min m3 e46 till förmån för en 535d. Men nu är det ju så att senaste veckorna verkar varenda m3 ägare ha fått för sig att sälja sina bilar, så det finns ju 20-30 st till salu. Och då priset styrs utav tillgång och efterfrågan är då min fundering... är det större tillgång än efterfrågan just nu? Kan det löna sig att vänta 2-3 månader att sälja bilen? Självklart kan jag ju lika gärna lägga ut annonsen redan nu, men personligen tycker jag alltid det verkar lite konstigt om en bil varit till salu i 2-3 månader... är det bara jag som e sådan? | |
|
Har du en fin, ärlig, välskött, välservad bil mm som du sätter ut för rätt pris har du inget att oroa dig för. Det är väl nu man köper om man skall ha en M-bil innan sommaren. Lägg ut en seriös annons med bra bilder o bra text så får du se... BMW M-POWER |
|
|
Eftersom priserna på hobbybilar är generellt högre under våren så finns det väl ingen fördel med att vänta till senare på året. Tror knappast du får mer för den i slutet av sommaren eller på hösten. |
|
|
Läser man de trådar om personer som letar M3:or så är det många som tittar på väldigt många objekt och inte alltför sällan verkar dom vara beredda att betala extra för en bil i perfekt skick och klockren historik. Så har man en fin M3 så tror jag nog man får den såld till ett bra pris även om det finns många till salu just nu. Kommer säkert en del som vill pruta massor bara för att dom sett någon riktigt billig M3:a på Blocket men då är det ju bara att be dom köpa den billiga istället. Som vanligt är en bra annons och bra bilder en viktig ingrediens till en lyckad försäljning. Mina två senaste bilar har jag i princip sålt utan att köparen sett bilen irl. Det gör man inte med en annons på 5 rader och två taskiga mobilbilder. ___ //Ulf |
|
|
Esvensson: Bara ut med en annons, jag är på jakt efter en ny M-bil o kollar blocket dagligen. även om det finns 20-30 till salu så är ofta bara hälften något att ha....och de andra begär fantasipriser:-) Jag sålde tex min förra M3 våren 2010, en sv-såld 03 på 8000 mil, perfekt skick, csl-grå, fick tillslut 225 tusen. Samma bil ligger ute nu igen för 249....NÄÄÄ MVH Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.