AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.119

bensinmätare , bränsleförbrukning e36 325

bm
114
bmw36
328 e46
hej!
undrar hur mycket det är kvar i tanken när den precis nått det röda "strecket" lampan börjar ju lysa vid halva den röda sen ligger ju inte markören vid nollan utan går ner lite! skulle vara roligt och vet om någon visste något.
och vad ligger era 325:or på för förbrukning enbart stadskörning ligger nämligen runt 1.6l milen och undrar om detta verkligen är normalt? har motorn utan vanos då!
mvh
Visa användare
238
p4lm
530i -01 sedan manuell
tror de är typ 7 liter kvar när de börjar lysa?
bm
114
bmw36
328 e46
ok tack så mycket! ingen som har någon anning om förbrukningen läste någonstans om en 528 som drog 1l milen endast stadskörningn och den väger ju mycket mer....
mvh
Visa användare
43
poltava
325 -94 Turbo
320 -02 touring
320 -86 isbil
325-92 vanos.
drar 0,85 långkörning
runt litern stadskörnig. om den ska dra över 1.5 så får man ha VÄLDIGT tung högerfot!
den drog det i vintras på isen :)
bm
114
bmw36
328 e46
ok tack så mycket för svaret!kör ju med 18 som är rätt så breda och sen är det väll något hjullager i diffen eller något med drivlinan?det är iallafall dåligt vibrerar lite smått vid 2000rpm kommer snart och fixa det men så vet inte om det har något med det och göra? landsvägskörning är jag supernöjd med förbrukning iofs kör jag ju efter lagen runt 0,7-08 milen!
visst gasar jag ju lite i stan men bara ibland brukar inte varva över 3000 rpm
sist drog den ca 22-23l på 18mil det mesta stadskörning körde 4-5mil landsvägskörning!
mvh
Visa användare
238
p4lm
530i -01 sedan manuell
fick min 325a å dra 0,77 när ja körde från norge till sverige me den... men då hade ja väldigt lätt fot.......
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Min 325 vanos drar inte mer än 0,65L/mil på långkörning följandes trafikrytmen och inga 5km under skyltad hastighet så vill man kan man säkert kapa några centilitrar där. Vinterkörning med en hel del lek och den drar under litern. Detta är siffror som jag räknat fram och inte färddatorvärden. En underbar motor och ingen olja drar den heller. Jag är nöjd. :)
Bara stadskörning vet jag inte.

Min andra M50 som är utan vanos är hopplöst törstig. Vid ruskigt försiktig långkörning så lyckades jag få ner den till 0,85.
Inga konstigheter med avgasvärdena heller. CO på 0, HC på 002 och 1.00 i lambdavärde så den ligger ju bra i förbränningen.

///BMW - Was sonst!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.