AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.003

Vad heter denna del. Bild finns!

Hej!
Just nu håller jag på att byta min startmotor på en BMW 316i 92/09
å då råka ta sönder en plastbit som till hör kylsystemet tror jag. Nu ville jag veta vad den heter så att man kan köpa en ny på skroten.
Länk Länk

vet hur ej hur man gör EDIT ny här!
Visa användare
ProPro-medlem
13.405
bmw-slangen
323i E30 -85 track day car
120i E87 -06
BMWCS #10072
@bmwslangen (Instagram)
Den har inget direkt vedertaget namn för denna del. Är helt enkelt ett kopplingsrör för kylarslangar. Chansen är minimal att de på skroten skulle känna igen namnet och veta vilken del det handlar om.

För att garantera att du får rätt del så bör du dels ha den trasiga delen i näven. Om du sedan hittar en begagnad del på skroten så ska du dubbelkolla att reservdelsnummret är 100% korrekt på den nya delen. ENDAST då vet du att du har fått rätt del. Det är en omöjlig uppgift för de som arbetar på skrotar att känna till alla delar, brytdatum och olika bilmodeller. Vill du vara säker att du får rätt del, måste du själv dubbelkolla detaljer som reservdelsnummer eller liknande.

BMW's reservdelsnummer är 11 53 1 714 738
Länk

Men eftersom det är en plastdel så rekommenderar jag dig starkt att köpa en helt ny (om du inte vill riskera stå med samma problem om ett halvår).

Det är bara att pinna in på BMW och köpa denna. Bör kosta runt 150-200 SEK. Du kan ju åtminstonde slå BMW en signal och få en prisuppgift! Du har ju reservdelsnummret.

Annars kostar en sådan pryl 80 SEK hos Schmiedmann.
Ja nu när jag tänker efter så borde jag fixa en ny... ganska värd det som du säger för att det är inte varje dag man där inne och pillar på sånt.
tack
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.