|
|
|
|---|---|
|
Bromsbeläggs lampan lyser när jag slår på/av tändningen trots att jag har nya bromsbelägg och nya slitagevarnare. Vad kan det vara för fel? Försvinner det om man återställer servicelampan? "It's furious to be fast!" | |
|
Har du bytt båda två? //Marin |
|
|
Jepp, allt är bytt runt om! "It's furious to be fast!" |
|
| Tyvärr är det inte helt ovanligt att en kabel inne i kablaget till slitagevarnaren, går av. Framför allt brukar den (högre)bakre leva ett hårt liv. Vid normal funktion går det en ström i kabeln. vid jordning av strömmen(uppstår vid slitna belägg), eller avbrott, så får du felvarningen. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Serviceintervall ska inte ha nått med bromsbeläggs återställningen att göra. På någon modell av BMW skulle man visst ha dörren öppen och tändningen på i 20-30 sekunder därefter släcks varningslampan.Men vilken kommer jag inte ihåg. Häng av batterikabeln ett tag annars, kan ju ev vara en idé. Marin: jobbar du än!!! HEHE semester MVH Hasso |
|
>>Hasso Jobbar till 15:30! Sen är det 2v semester. //Marin |
|
|
Slå på tändningen i 30 sekunder utan att starta motorn. Mvh Björn |
|
|
Vad händer då när man hänger av batterikabeln "ett tag" , nollställs nåt då eller? Och så e de ju lite bökigt eftersom batteriet sitter under sätet.... "It's furious to be fast!" |
|
Perkka |
magnat: Ha ett likadant problem me våran, en verkstad sa bara att d en kortis nånstans.. Men hur man fixar d, d vete f*n.. Mvh Per If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough! |
| Mina bromsar är nybytta bak och har även demonterat och monterat fram. Jag bytte inte slitagevarnarna. Den varnar aldrig för beläggen. Däremot så sprutade jag in ordentligt med 5-56 på kontakten. Men om du bytt slitagevarnarna så ska de ju vara fräscha! De kanske är fel på dem? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.