|
|
|
|---|---|
|
Halloj Tänkte ge mig på att byta fjädrar fram på min 316 från 92 då ena har brustit. Har kikat runt lite och läst och det verkar råda delade meningar om hjulinställning krävs efter eller inte, enligt mek tips på denna sida verkar det inte som det. Vad tycker ni? MVH | |
| Jag böt stötdämpare fram på min 318 jag hade förut och jag gjorde ingen hjulinställning efter det, funkade hur bra som helst. Grym overkill att göra det om du frågar mig. Däremot efter att jag monterat coilovers på M3an behövdes det verkligen justeras. | |
|
Det är ju framförallt när man sänker bilen de är nästintill ett måste ha göra en ny inställning, ju mer du sänker desto mer fel kommer vinklarna. Byter man bara ifrån original till original så att säga så tycker jag också de är lite overkill. För om inställningen är okej innan så passar den ju till en ny original. Jag skulle alltså inte göra en ny inställning om det inte handlar om sänkningsfjädrar. |
|
| Optimalt är att göra inställning. Men jag skulle också, precis som föregående talare, tro att du klarar dig utan. Håll lite koll så däcken inte sliter snett. Och känns så bilen går rakt och fint så är det troligen ok. | |
| Måla lite med en stenskottspensel eller spritpenna runt muttrar/brickor till fjäderbenslagringarnas pinnbultar. D.v.s. på plåten runtom. Då kommer du väldigt nära samma inställning som innan fjäderbytet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.