AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
734

Glapp mellan kaross och bakkjolen, går det att justera?

Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Tycker glappet i bakre hjulhuset har blivit lite väl stort mellan själva kjolen och karossen.
Var och kolla in en annan e46 idag och den hade inte lika mycket glapp.
Är fästena där justerbara på något sätt, eller måste man köpa nya i så fall?
Ska väl tillägga att jag inte vet orsaken till detta, kanske kan vara något annat som blivit snett...?
Har aldrig haft nere denna på en e46 så är inte riktigt säker på hur den exakt sitter fast.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Vet inte riktigt hur du menar, men om jag nu tror mig veta :) så har någon demonterat bakkofångaren fel vid någon tidigare åtgärd..

Brukar kunna finnas ett fäste som profilerna inuti kofångaren ska glida in i mot karossen eller hur jag ska skriva, missar man denna inpassning så kan det säkert bli ett glapp/glepa mot hjulhuset..

OBS! är inte alls säker på hur det ser ut på en E46:a, men troligen något liknande iaf..

Mvh Janne.
Ha
5.327
Haas
M2 F22 Competition - 19
Är lite svårt att hitta en bra förklaring i ord, men det låter iaf som du förstått mig rätt.
Sist jag tagit bort den bakre kofångaren/kjolen var på min gamla e36, och då har jag för mig att det var nåt sånt där skjutfäste eller liknande som den främre delen skulle in på.
Kanske borde vara samma konstruktion på e46?!

Anledningen till att jag vill fixa till det är att jag sett på senaste att det lätt samlas en massa skit där, och eftersom e46 har ruskigt dåligt rostskydd runt dessa områden dröjer det nog inte länge innan det börjar frodas där.
Kanske inte så himla farligt nu på sommaren då,men under den mörka delen av året.
Sen är det väl såklart trevligt om de sitter lite tajtare där rent utseendemässigt.
PE
138
PEMA
530i -05 Touring
325i -08 Touring
Tja,

känner igen det där lite,

Jag har för mig att det skall sitta nån slags klips i "spetsen" i framkant på bakre kjolen dessa verkar kunna töja ut sig lite med tiden, hadde gjort det lite gran på min gamla e46:a visserligen en touring men bör ju vara liknande upphängning, har även minne av att jag läst om någon här på autopower som bytt dessa klips med lysande resultat...

/M
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.