AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
3.010

Polera fälgar? klarlacka efter?

Hej jag har några borbet fälgar som jag har fått för mig att dom skulle bli as snygga om man polerade upp dom så att dom blänkte och sedan la klarlack ovanpå för att skydda fälgarna och behålla glansen.
Men jag vet inte om man ens kan göra så och om man kan finns det någon som vet av någon firma eller privatperson som kan göra sånt i Västerbotten (Umeå)?? Svar skulle uppskattas enormt då jag gärna skulle vilja ha nya glänsande fälgar till wheels cruisingen.

Patriks ibiza kan slänga sig i väggen körglädje det är bmw det
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Det finns fälgar som är gjorda så från början. Det ska kanske vara en särskild klarlack för alu, men det vet nog en lackeringsfirma.
Jaa har fått ett annat tips om att pensla bromsvätska på lacken och sen bara vänta i ca 15-24 timmar och sedan bara torka bort lacken så ska den vara "plåt ren".
Men polerar lackeringsfirmor??
Klart det finns fälgar som är så ifrån början men eftersom jag ska ha fälgarna på en E23.a så vill jag inte ha "moderna" fälgar på den och fälgarna jag redan har köpt är riktigt snygga, djupa och tidsenliga =)

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Har du tillgång till en svarv, så är det bara att sätta upp fälgarna och köra på lågt varvtal, först med grövre smärgelduk , sedan finare. Sedan kan man gå på Autosol och senare lammull och något fint polermedel. Och akta fingrarna från ekrar som far förbi ;) Fanns ett ruggigt färgborttagningsmedel som helle "Bums". Vet inte om det finns kvar eller om det funkar på aluminium. Det mesta i färgväg försvann då och även skinnet på händerna om man fick på sig.
Ja det är det att det enda jag har tillgång till är min skruvdragare modell stor med knack funktion det är det enda förutom händerna jag har att tillgå =(.
Jo bums har jag hört talas om från "back in the day" och det var riktigt bra men enligt info så ska bromsvätska funka lika bra fast det bara tar längre tid för det att lösa upp lacken.
Så det verkar som om tillväga sättet blir bromsvätska och sedan fixa en polertrissa till skruvdragaren och autosol sedan polera som en galning och till slut lämna in dom till en lackfirma så dom kan lägga klarlack om det finns någon som vet något bättre sätt så kommentera gärna det skulle upskattas innan jag smetar ut bromsvätskan =).

Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Om du inte har lamelldifferential och om motor och drivlina går mjukt o fint kan du höja upp ena bakhjulet och låta bilen vara svarv. Men som sagt akta fingrarna ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.