AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.181

DKG eller Manuell

Står utan bil igen och skall inhandla en M3a igen. Har inte haft möjlighet att prova den nya DKG lådan hur är den? eller skall man åka manuell som ja tidigare haft i mina M bilar.

Tacksam för era erfarenheter

pe
1.853
peddan
Bmw 330d -15
Bmw 520d touring -10

Hej!

Jag var o provkörde en M3 DKG för någon månad sen i växjö och jag blev helt såld på dkg lådan!! Extremt snabbväxlande, den växlar oxå betydligt mjukare/snällare än gamla sMg.

Mvh Peter
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
DKG alla dagar i veckan!
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
DKG tar dig till nya höjder. Har du väl testat känns den manuella-lådan stenålder. Inget fel på växellådan i sig men som grabbarna skriver, DKG alla dagar i veckan:)

//Stefan

Mina bilar:Länk
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
DKG DKG DKG för sjutton:)))

Jonas

Visa användare
251
JWO
BMW 520d -11
Citroen C1 -07
DKG-lådan helt klart, helt underbar låda ifall du frågar mig!

/ Johan
Följde era råd har bokat upp en nere i Tyskland som hämtas på måndag blev en som är tillverkad 09/2009 uttagen 2010 900mil Fullutrustad i nyskick.

Har enbart kört DKG i en 335 men den upplevelsen vart bra, dock så tycker jag att man tappar en hel del känsla i den aktiva delen av körningen. Precis som att man inte kan "bestämma" över lika mycket längre. Jag är långt ifrån någon erfaren förare, men efter tre år med manuell m3 e46 så kändes det lite som att det blev för enkelt och för datorstyrt typ. Hur som helst så grattis till köpet, och hoppas bilen verkligen är i nyskick :) För som jag förstod det som så har du inte kikat på den ens eller?

Mvh Martin
BM
707
BMW-Jonas
M2 beställd!
Om 10 år sitter det en DKG liknaden låda i alla nytillverkade bilar. Traditionell koppling och växelspak hör till gårdagen. Det är hur skönt som helst att kunna glida fram genom stan likt vilken automatbil som helst och sedan med en knapptryckning (i M3:ans fall) få en best.

Har själv haft SMG II, DKG (M3E92) och nu en lite enklare DKG i Z4:an.

Jonas

Har en kontakt nere i Tyskland som åkt förbi bilen och tittat på den så flyget är bokat... Återkommer med mina intryck nästa vecka om DKG

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.