|
|
|
|---|---|
|
B-stolpen är drabbade av döden alias rost :) Jag har fått för mig att det går att byta ut en slags överdragslist elr vad det kallas som sitter och täcker B-stolpen..?!?! Är jag ute och cyklar nu elr finns det en sådan att köpa kanske? Hade ju vart gött och få nytt o fint. | |
|
Ja, om du menar den svarta plåten. Den är billig c:a 250kr har jag för mig men lite pillig att byta. Lyckades få BMW att sätta dit en ny i samband med att jag fick dörren utbytt på rostgarantin. Fick dock betala listen själv eftersom den inte omfattas av garantin. Har sett en beskrivniong på hur man byter, men minns tyvärr inte var. En kompis hade samma problem med en Audi A3 SP och det kostade nästan tvåtusen enbart för arbetet att byta, så jag kan tänka mig att det kostar en del på BMW med tyvärr. |
|
|
Verkar som en vanlig åkomma tyvärr, perfekt att det löste sig samtidigt som dörren byttes ut :) Ujuj inte billigt, blir nog till att försöka själv i sådana fall. Eller i enklaste fall slipa till och måla själv, det däremot är ju inte det roligaste men ser ju bättre ut än rost. Vet du vart det går att köpa en sådan plåt? Eller är det BMW enbart som kan sälja dessa? |
|
|
Köpte min på BMW. Men jag skulle nog satsa på att byta den stället för att slipa och måla själv. Du kan kolla med BMW vad de tar för ett byte innan du ger dig på det själv. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.