AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.461

Yttre drivknut bmw 325ix nån som vet?

be
83
berraz328
328im - 96
har en 325ix-87 och hade tänkt byta knutar yttre fram, nån som vet om det passar från nån annan bil eller om nån har en som kan kolla lite mått?
går ju inte köpa en knut lös längre verka det som utan man måste byta hela axeln...
be
83
berraz328
328im - 96
hmm... fan va era bilar håller bra..
aja, kanske ha hittat ett alternativ.. isf så kan ja ju skriva de här så man hjälper till för nästa som behöver veta!
Zw
110
Zwamp
E30 325 iX -88
Sry har bara ägt min e30 ix i 5 månader, dock vore det roligt o veta. Allting annat har gått sönder på min så det där kommer nog snart oxå för mig :P

På 5 månader har jag bytt grejer för 16k :D tur att man är student och är rik :) Lurade mig på att lacken var så jävla fin så trodde att dom som ägt innan hade skött den, men ack så fel jag hade :)

Live long and prosper
//Zwamp
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Tyvärr säljs drivknutarna endast komplett med drivaxel sen länge, dyrare än guld... kolla bildelsbasen.se eller blocket. Nästan bäst med en reservdelsbil?:

Länk

Ett av skälen till att jag sålde min 525iXAT, om nåt pajar blir det dyyrt...

Mvh
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Länk
gO
1.407
gOry
335i Touring
Försök få tag på en beggad axel, betydligt roligare/lättare att byta än att hålla på och kladda med cv-joint fett osv... tro mig jag ska snart ta mig an på mitt 4:e cv-damaskbyte!
Har man en utbytesaxel som har hela damasker så skulle reparationen gå på ett kick!
be
83
berraz328
328im - 96
Zwamp: hehehe... rätt inställning =)

kan ha hittat en som kan leverera driv axel fram med inre och yttre knut för 2895:- (NYA) / mot för autoexperten som ska ha över 6000:-
kommer uppdatera direkt jag vet om de är kvalite osv.
bm
568
bmw_4wd_4ever
525ixa -93
325xi -04
X3 20d -11 (F25)
Är intresserad att veta vem som kan sälja till så bra priser. Behöver byta yttre knutar på min 525ix, kanske finns det knutar/axlar även till den.

//Göran
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.