AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
440

Vill också köra bana...

JPM
Nån som kan berätta lite om era träffar och hur man kan bli med....
Har läst om era bravader i Rapport från Gelleråsen...fy fasiken va det verkar skoj.

"Juan Pablo Montoya for President"
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
JPM: Besök BMW CS träff på Ring Knutstorp den 3-4 Augusti, där finns tillfälle att köra bana (i massor)

Finns en separat tråd om detta, hittar du inte den så finns info www.bmwcs.com
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Hejs! Jag vill komma med en varning!...Det är otroligt beroendeframkallande med bankörning...prova endast om du kan tänka dig att ägna resten av ditt liv åt spårval,bromspunkter och stötdämpar-/däckval osv..! :)
(med andra ord ,hur kul som helst!)

Jag tänker INTE köpa vingar för pengarna
matte22k
håller med det är sjukt roligt!!! men det kostar också...
Ke
30
Kestrel
BMW 540 -99
Ett annat evenemang av lite annan karraktär är Bilsport Action Meet. Det är i och för sig mer av en styling träff, men man kan även passa på att köra kvartsmilen ("dragrace") på Mantorps dragstrip mot andra bilar och ta några varv i en konbana.

Det går av stapeln 3 augusti på Mantorp
Lite info:
Länk

Hoppsan, lång länk
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Om du tittar på symptomen så är det att jämföra med narkotika :)

Abstinens, flackande blick, osammanhängande tal, alla pengar läggs på "drogen", asocialt beteende bland icke likasinnande... :D
Steffe
Jag tycker ändå att man får mycket bankörning för pengarna. www.bmwsc.com är dom som har hand om bankörningen i BMW klubben.
JPM
Bockar bugar o tackar för svaren :-)

Räcker det med min gammle bimmer i standardutförande eller, vill ju komma åt upplevelsen att köra på bana.

"Juan Pablo Montoya for President"
VARFÖR BOR MAN I NORRLAND???

525i 1990 24V

Yamaha MountainMax 700
www.akka.tk
För att man gillar köra bil , därför bor man i norrland ,160 mil till Knutstorp ,

Krister
BMWCS Nord
BMWCS 1172
BMWSC
JPM; Första gången jag var på banträff körde jag med en 318i -82 (102ps), det enda som jag hade förbättrat på den var däck och fälg iövrigt standard. Jag hade svinkul (trots att det var ett broräcke i jämförelse med din) och jag lärde mig att det är viktigare att lära sig köra än att ha en fet bil.

BMWCS # 2358
BMWCS Syd
HMS
Mi
90
Michael Hedlund
525imotronic-85
Jag håller med matte22k.Man kommer till banan men ny sänkning (weitech) stora 17¨med el tejp och tänker nu jävlar,men vad händer? jo efter 3-4 varv märker man att bilen kränger som en ålandsfärga däcken går varma och den känns inte alls lika styv och sportig som på favorit landsvägs sträkan som man gasat på innan.Så till nästa banträff blir det nya stötdämpare r-däck och lite annat godis.

micke 66 e28
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Eddie: Alldeles rätt, de flesta tror/tycker att man måste i princip bygga om bilen för att "kunna" köra på bana med den. En original BMW - oavsett motor/kaross är alldeles utmärkt på bana. Testade ett par varv med en 528iA Touring i samband med BCE på Knutstorp, hur kul som helst (utom i hårnålen kanske)
Ke
30
Kestrel
BMW 540 -99
Ett tips till Er som funderar på att bygga om bilen och vill köra på banträffar.

Tänk på att de flesta banträffar är under s.k. bullerfria dagar. Detta innebär att bilen inte, under några omständigheter, får bullra mer än 95 db (kan variera marginellt från bana till bana) på banan. Om Er ljuddämpare är original bör Ni inte få några problem (om den inte håller på att gå sönder). Trist om man blir stoppad för att bilen låter för mycket när allt annat fungerar som det ska.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.