AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.966

Förra ägaren har sågat sönder nästan hela kofångaren för få fram dragkroken!

Sm
26
Smyge
E39 525 Touring
Hur kan den idioten som hade min bil innan gör en sån här jävla lösning när han skulle sätta dit en dragkrok? Ser för jävligt ut i mina ögon men bilen var fin i övrigt så jag har försökt leva med det men det gör ont i mitt BMW hjärta när jag ser på min e39. Man har sågat 29 cm horisontellt och 11 cm lodrätt i kofångaren för att få fram draget. Vad hade ni gjort?

Länk
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Fyf*n!! Det var inte nådigt vad han har sågat!

Kolla på bildelsbasen om du an hitta en ersättare i rätt färg kanske?

//Anders
Lu
4.913
Lus
520d F11 -11
335i E93 -08
Lågt att skylla ditt misstag på förre ägaren :P
Sm
26
Smyge
E39 525 Touring
Ja exakt o vad har jag lärt mig av att sätta drag? Jo gör det inte på fyllan... Nej skämt o sidor så förstår jag inte hur fan man vill så gärna ha ett drag så man kan acceptera denna lösning. Nej det blir väll som du skriver Anders att man får hitta en ny kofångare på bildelsbasen.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Men du har ju lucka, eller ingick inte den?

-------
//Lövet
Er
692
ErikThörn
Bmw 535da Touring M-sport -06
Ser ut att vara kapat för en orginal täckkåpa. köp en sån och kapa ett "litet" hål
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Aha, det är alltså en FAST krok? Isf förstår jag dig. Hålet ser exakt ut som luckan till den avtagbara kroken så fixa en sån.

-------
//Lövet
Sm
26
Smyge
E39 525 Touring
Tack för den infon Andreas o Erik!
Det har jag inte tänkt på. Vet någon hur stor denna lucka är på rak arm?
Sm
26
Smyge
E39 525 Touring
Jepp fast krok. Kanske kan köpa en lucka om den täcker hålet o sen göra ett hål i luckan neråt för kroken.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Här Länk är en bild på min gamla bil med original täcklucka för avtagbart drag

___
//Ulf
Sm
26
Smyge
E39 525 Touring
Det ser snyggt ut Ulf. Har fast drag så jag får se om luckan täcker mitt hål på 29 cm i bredd o 11 cm högt. Sen göra någon form av skåra till draget. Får kolla med BMW i morgon om mått på luckan. Tack för hjälpen nu har jag lite planer på hur jag ska lösa det.
Köp ett avtagbart drag hos någon bildemonteringsfirma och ersätt den fasta dragkroken. Sen snyggar du till utskärningen i stötfångaren och införskaffar dig en täcklucka.

Du behöver inte dra någon el eftersom det redan är framdraget till den nuvarande dragkroken. Utan du skulle då enbart behöva plocka ner bakre stötfångaren och byta ut själva kroken, vilket inte borde vara alltför svårt.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jag misstänker att det har suttit en avtagbar dragkrok där från början. Man gör inte hålet på det sättet annars.

En sak att tänka på om man ska byta krok till en avtagbar är att bilen måste regbesiktas igen då.

-------
//Lövet
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.