AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
3.046

Stereo panel till e39

Sm
26
Smyge
E39 525 Touring
Hej.

Min Stereo panel på min e39 2002 har dom flesta pixlar försvunnit och jag tänkte nu hitta en som inte har så mycket pixel släpp. Så min fråga är om man köper en likdan begagnad är det bara att byta eller behöver man programmer om något? Sen är fråga hur man lättast tar ut stereo panelen? Behöver man ta ut cd spelaren först för komma åt panelen?

Hade varit mycket taksam för svar .

Må gott i värmen!
Al
50
AlpinaV8
Alpina B10 V8 # 356
Hei

Du kan bytte MID uten koding, men pass på at du kjøper en som har samme antall knapper som den du har (Med tanke på telefon).

Demontering (som jeg fant på internett) :-)

1) Remove the radio power/volume knob (you have already done that)
(2) A small hole will be revealed at 6 O'clock position. Use a bright light to locate a 2mm allen screw inside the hole.
(3) Engage a 2mm allen key and turn about 90 degrees. This will retract spring loaded tabs holding the MID.
(4) While still holding the allen key twisted, gently pull out the MID

Sm
26
Smyge
E39 525 Touring
Stort tack för hjälpen. Nu har jag en ny panel utan pixelfel på plats tack vare er. Nu känns kontoret som jag kallar kärran mycket trevligare. Ha det gott! Mvh Smyge
_m
274
_martin_
BMW 523iA LCI M-Sport Touring -07
Jag har pixel fel på min stereo display också..undrar lite över vad falsterbo skrev här. Kan man bara vända någon signal kabel och så skall det vara åtgärdat??

/Martin
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.