AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.557

Tack Autopower - sparade mig mycket tid!

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Efter två plågsamma år som billös letar jag nu ny vagn. Inte BMW den här gången utan en bil från Sindelfingen, tänk taxiutseende och Ferrariprestanda.

En bil med rätt spec, låga mil och bra pris dök nyligen upp på Blocket. Eftersom jag är en skeptisk man sökte jag först på handlarnamnet på AP och vips kom sanningen fram om säljaren, en handlare som får Victor Müller att framstå som hederligheten själv. Alltså sparade jag mycket tid på att slippa ringa, maila, åka dit, provköra, researcha och bli besviken.

Nu återstår ett par objekt som inte är billiga men som framstår som betydligt seriösare köp. Fortsättning följer.

Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Vilken bejl? MB AMG? Jagga?
Jaggan tillverkas väl ändå inte i Sindelfingen? :-)
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Kristoffer är sanningen på spåren. Tysk Qualitätswagen med tre extra bokstäver.
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
E55 , E63 ??
Taxiutseende med extra bokstäver låter som E-klass med AMG på bakluckan. Hoppas bara inte du främst vill ha en med tysk taxi-gul kulör :-)

Nu blev jag också lite nyfiken...
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Länk
LLoydan: Mmmmmm

Världens kanske bästa V8a? 507 hk 6,2 liters (ej turbo)?

Jag kan inte sluta tänka på den där rackaren men behöver spara och arbeta lite mer först. ;-)

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Just det, MB E 63 AMG i förra generationen W 211. 6,2 liter V8 med 514 glada hkr. 0-100 på 4,3 sek.

Makalöst bekväm bil, man kan köra runt i den en vecka och tro att det är en E 220 CDI. Sedan trycker man till lite på pedalen och h-lvetet bryter löst. En riktig dubbelnatur och fantastisk nöjesmaskin!

Mats, provkör inte innan du har sparat färdigt. Du fastnar direkt.
Mums! :-)

Verkar helt perfekt, dina erfarenheter. Jag föredrar jag ju att "bara" ha en bil åt gången och bilen måste kunna fungera som bruksbil året om.

Jag kommer snart börja ha koll på beg priser på Mercedes med denna motorn.

Vissa (inga namn nämnda) antyder gubbe så fort man sneglar åt Mercedes men risken/chansen finns att jag ger f-n i det snart. ;-)

Sedan är jag sådan att jag värdesätter/prioriterar själva motorn högre än resten av bilen. ;-) Men föredrar diskreta men kraftfulla bilar som är lite av ulvar i fårakläder.

Nu tänkte jag ta en promenad till kiosken och vinna på lotto.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Fördelen med att vara gubbe (40+) är att man är tillräckligt gammal för att strunta i vad omgivningen tycker.

En W211 E63 bör du kunna få för 400-500k beroende på skick, miltal med mera. Jag skulle starkt rekommendera att köpa från aukt MB-handlare eller annan handlare med mycket gott rykte. Detta är ingen Mercedes med extra hästkrafter, utan en superbil förklädd till E-klass och därför är det extremt viktigt att den är servad rätt och vårdad på bästa sätt. Dokumentation är A och O.

I Tyskland är utbudet något större, men just nu är de flesta som säljs hos MB NL kombi, och det är inte intressant för mig.

AMG är tyska och betyder "roligare än så här har man inte med kläderna på"
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Ta en titt på denna:
Länk

Den kan vara bra.
Är du intresserad så kan du hälsa från Martin.

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Jag har nu slagit till och köpt en E63 AMG -07 på MB i Akalla. Två ägare, komplett historia och så nära nyskick som 4800 mil tillåter. Betalade drygt en tredjedel av nypriset vilket får anses hyfsat. Hämtar den i mitten av nästa vecka.

AMG är tyska och betyder "roligare än så här har man inte med kläderna på"
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Grattis till en grym bil!!
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Den svarta? Grattis!! Såg att det var en hyglig sänkning av priset på den.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Grattis till köpet!

Ska du behålla orginalfälgarna?

There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.