AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
806

Bmw 328i gummipackning bak!

Re
3
Rewue
328i e46
Hej!

Jag har ett kankande ljud från bak!
och det låter inte så jätte kul, en kolega sa att det kunde vara gummiupphängningen i bak?

Eller kan det vara nåt annat, låter mer när det är kallt ute!

Hur får man reda på om det är det och hur mycket kostar det att byta en sån?

MVH Rewue

Har du möjlighet att låna lyft? Kolla den noga under till. Hittar inte tråden nu, men vissa E46:or haft problem med att ovanför bakaxeln har själva chassit spruckit/delat sig. Svårt att förklara, men i tråden som jag tänker på var det bra bilder också som visade vart och hur det kan se ut.

Men försök låna lyft om du kan.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Fann länken.

Länk

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
PE
138
PEMA
530i -05 Touring
325i -08 Touring
Tja,

Visst sitter Rawue på en bilmodell där detta kan förekomma, men e det inte lite onödigt att måla upp värsta senariot :)

jag skulle som din kolega säger titta på silentblocken, i första hand o sedan resten av bussningarna i bakvagnen,

men de lättaste är väll att låta en verkstad bryta o bända i bakvagnen o låta dom komma med ett uttalande...

Re
3
Rewue
328i e46
Okej tack!

Är det en dyr sak och fixa isf?

Visst behöver man inte måla upp det värsta, men han frågar om hjälp och jag visar bara en sak. Kan vara så jäkla mycket annat som klonkar. Därför smidigast om det finns möjlighet att låna lyft, så kan man både syna och bända överallt. Detta var bara ett tips av många möjliga.

Kan även vara en sketen fjäder som brustit.
Dämpar bussningen som sitter mellan dämpare och chassi.
Bärarms bussning bak som är slut fram osv osv.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Är det silent bussningarna som gått så råder jag dig att sätta på powerflex när du så fall ska byta endå om det är dom.

Sitter 4 stycken som håller detta

Nummer 6 och 7 på denna bilden. Ser likadant ut till E46
Länk

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Re
3
Rewue
328i e46
Tips på vad jag ska skaka på osv för att få fram det ljudet.. enda gången jag hör det är det jag accar med 1 och 2:a växeln, om jag accar lugnt hör jag inte måste trycka på lite gran!

PE
138
PEMA
530i -05 Touring
325i -08 Touring
de e väll precis som clintan säger, kolla allt han radar upp och lägg till bussningarna till drivlinan,

tror inte du kommer att få fram det ljudet under bilen du får helt enkelt bryta på alla bussningar o se om det flexar för mycket någon stans... :)
Visa användare
777
Frapp
323ti -98
118d -08
Rewue: Om du känner dig obekant med att meka bil, så vill jag nog råda dig att lämnat in det till en verkstad. Det är en avancerad bakvagn med mycket delar, och förstår man inte helt hur det funkar så kan det vara svårt att hitta felet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.