|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag kör en BMW 325 e90 och har just nu ett par fälgar som jag vill byta, men däremot är däcken splitter nya... Fram däcken 225/40 r18 och bakdäcken 255/35 r18... Vilken storlek ska fälgarna vara för att passa korrekt?? och tips på fina fälgar som sitter bra när de gäller 18 tums ?? | |
|
Ska du köra normalt utseende och inget "tysk stuk" så är det 8" breda fram och 8,5-9" bak "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Ah jag vill ju de ska se lagom snyggt ut, fast vill ej byta däck eftersom de är nya.. men tänkte bara så de passar med de storlekarna ??? för har sett på vissa bilar där däcket inte kmr ända ut till fälgen eller något liknande.. |
|
|
Du kan köra på 9,5" bredd i bak med 255:or det sitter orginal monterat på bl.a BMW E38 från fabrik. Jag hade letat efter 8,5x18" et30-35 + 9,5x18" et30-35 det kommer sitta riktigt snyggt! Vad har du för budget? Nytt eller beggat? |
|
|
original är det 8tum fram och 8,5 bak. ET34 på båda. Många tycker dock att man kan köra lite lägre ET för att få ut hjulen lite mer i hjulhuset, så att det ser snyggare ut. Men ju mer du avviker från ET34 ju spårigare blir bilen, som jag förstår det... |
|
| Inga problem med ET23, 9,5"x18" bak om däcken är 255/35 (gäller E90/E91 pre-facelift) | |
| okej får väl kolla på lite fälgar då med 8 fram och 9,5 bak. ca et 30... de blir nog bra eller? | |
|
8 fram och 8,5 eller max 9 bak. 9,5 på 255 däck blir inte särskilt optimalt. |
|
| 255 på 9.5 tum borde bli väldigt optimalt tycker jag. Varför skulle det vara fel på den kombinationen? | |
|
Jag körde med 225 på 8,5fälg förra året, det borde vara likvärdigt, och det blev inte alls bra.. Däcken blev sträckta, och slets ner på mitten. Jag har nu beställt 255 istället, har dock inte fått dem än. Däcken jag använder är Michelin ps3. |
|
|
Kör på 9,5" i bak och 8,5" i fram det kommer se bra ut utan att vara extremt på något sätt, 9" i bak är aldeles för spinktigt på en e9X om du inte kör med väldigt låg offset. Här är 255 på 9,5": Länk |
|
|
Ja, smaken är som baken.. ;) Jag har 20mm spacers på varje sida, bak. 8" fram et34 sitter klockrent. 8,5" bak et37, med spacers motvarar det väl et17? |
|
| Bara att kolla på min bil om ni vill se. | |
|
Carlee82: Jag tycker att fälgen på bilden är för bred till det däcket! Det ser ut som om bilägaren köpt budgetdäck för att spara pengar! |
|
| men då säger jag väl 8,5 fram och 9,5 på et ca 30?? bak på 225/18-40 och bak 255/18-35... sen undrar jag om man kan lägga spacers på 5mm på bakhjulen ? | |
| Jag hade 255 på en 9.5" bredfälg och de är inget jag skulle göra om igen. Fälgkanten var väldigt utsatt då däcket inte rådde över fälgen ordentligt. Vet inte om däcken var smala för att vara 255or men de var iaf Conti sport 3 jag hade. | |
| jaha får väl köra 9 bak då och 8 fram? men när de gäller ET så har 9orna mer i ET blir de inte lite konstigt med mer i ET bak? | |
| Någon som har tips på fälgar från svensk hemsida med 18*8 fram och 18*9 bak.... eftersom jag har storlek 225 och 255 i däck?? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.