|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Jag har nya sommardäck och gjort en fyrhjulsinställning, innan så var min ratt sned ganska rejält.. Nu så måste jag hålla ratten kl 11.30 om jag vill rakt fram. Vad kan detta bero på? jag kommer på styrleder,bussningar.. länkarmar och undrar då om det finns något mer tips ni skulle kunna ge mig då jag stör ihjäl mig! MVH Marcus | |
| Världens sämsta hjulinställning?? Ratten ska bli rak efter inställning.. | |
|
Du kan väl lossa och flytta den rätt. Har du nu gjort hjul inställning så är det bara att flytta den och den blir okej framöver. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Ratten skall sitta rakt efter en seriös hjulinställning om ingen annan förklaring ges (som snett chassie eller liknande), allt annat är fusk. Till att börja med måste allt var friskt i upphängningen innan man utför en hjulinställning. Om inte så är fallet kastar man pengarna i sjön iom att eventuella nya delar kommer att åsidosätta inställningen. Stryrutslaget skall vara korrekt höger - vänster. Kontroller först om det är lika många rattvarv åt vardera håll utifån "kl 11.30". Om så kan ratten flyttas. Är inställningen ok i övrigt om inte ens rattens inställning är rätt? mvh/ Anders |
|
|
Jag skulle abolut inte flytta ratten.. Det är bara att åka tillbaka till hjulinställningen och be dem fixa det. Om några bussningar eller annat är dåliga, så borde de ha sett det, och sagt till dig. Jag råkade ut för samma sak för ett par år sen, och de gjorde om hjulinställningen utan gnäll. |
|
|
Nä att flytta ratten ett halvt varv är knappast vägen att gå. Då kommer du troligen ha 2 varvs rattutslag åt ena hållet men bara 1 åt andra. Åk tillbaka! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.