|
|
|
|---|---|
|
Jag letar efter en växelspaksknopp till min Z3 Coupe 2,8 -99. Jag vill ha en i BMWs vanliga originalmodell (den höga) i svart läder och med emblemet som har 5 växlar och ett M i mitten. Finns det någon sådan som passar till Z3? Enligt Länk passar E39 och E46 knoppar på min växelspak, men borde inte E36 också göra det? 25111221284 finns med ett sådant emblem, men den är till just E36. Länk säger att deras knopp passar alla BMW från 1982 och framåt. Stämmer det att fästet är samma på alla modeller? Jag är inte helt hundra på om deras knopp är en originaldel och därför vill jag helst köpa den från BMW. Och BMW verkar inte ha en aning... | |
|
Din Zäta har det "gamla" fästet, om du tagit bort knoppen så är det en slits i botten. Stämmer nog att det funnits sen -82. Bytte själv för ett par år sedan, blev svart och chrome. Inköptes på eBay. Länk /Anderz3 Länk |
|
| Man tycker ju att det borde passa, men det verkar något osäkert. Är det någon här som monterat en E36 knopp på en Z3? | |
| Varför skulle de inte passa??? Z3:an är en E36 i grunden, många byter till Z3:ans växelspak för att få lite kortare slag men jag har aldrig läst att någon behövt byta knopp! | |
|
Klippt från annons på eBay: Passend für folgende BMW-Fahrzeuge mit Schaltgetriebe: 3er E30, alle Modelle 3er E36, alle Modelle 3er E46, alle Modelle 3er E90, Limousine 5er E34, Limousine Touring 5er E39, Limousine Touring 7er E32, Limousine 7er E38, Limousine 8er E31, Coupe Z3 Roadster und Coupe Z1 X5 E53 X3 E83 Z4 E85, Roadster Z4 E86, Coupe /Anderz3 Länk |
|
| Det tyckte jag också, men reservdelsmänniskorna på BMW kunde inte reda ut problemet och menade att det inte passade. Jag får prova och återkomma, helt enkelt. | |
| Hej! Det fungerar den kan dock sitta väldigt fast fick tipset här i med 2:ans växel sen ryck upp den. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.