AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.158

Hur sitter E39 fönsterhiss efter 1999

Hej

Jag har åkt på sjukan att fönsterhissen bak på min E39 1998 har rasat. Har fått tag på en nyare och gjorde det medvetna men dumma valet att ta en "modell" nyare från 1999-> eftersom motorn där sitter på själva skenan.

Gjorde valet eftersom det inte är någon skillnad på dörrarna mellan årsmodellerna och därav borde fästpunkterna vara likadana men tjiii fick jag. Har någon koll på eller rent av en bild av hur den nedre delen (motor och skena) är fäst i dörren på de nyare modellerna? Fattas enl mig ca 10 mm för att plåtfästet ska stämma med något av hålen i motorn.

Någon som har löst en "konvertering" a la Macgyver ?
Ji
343
JiiPee
528i Touring -99 svart II
Porsche 928 S4 -90
Köpte också en nyare modell av fönsterhiss medvetet från skroten. Har fått för mig att konstruktionen är bättre -99 och uppåt.

Tillverkade en passande "adapterplatta" av aluminium och fönsterhissen fungerar utmärkt. En annan sak och tänka på är att man måste polvända ledningarna till motorn. Annars går rutan åt fel håll mot knappen. Har tyvärr ingen bild eller mått på "adapterplattan". Fyrkantig platta med 3 hål, 2 för motorn och ett hål som fästes i dörren har jag för mig det var. Lycka till!
Tack för svaret, det är något åt det hållet jag är inne på också. Polvändningen hade jag inte tänkt på så bra att du sa det.. hade garanterat kommit på det när jag väl monterat ihop allt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.