|
|
|
|---|---|
|
Har en BMW 335iA (2007 / 8200 mil) som nu ett par gånger har börjat misstända vid full gas. Nästan alltid då antispinn går in och slår till (på snö / slask / våt väg) eller då sug gas ges med relativt låga varv. Går därefter med begränsad effekt och stora vibrationer. Slå av och sedan omedelbart på tändningen igen och allt är helt normalt utan problem. Ingen motorlampa lyser, ej ens under tiden då motorn misständer! Lämnade in bilen på stor service inklusive byte av tändstift för lite drygt två månader sedan... kan det ligga nå´t där avseende förklaring? Tacksam för hjälp... OBS!!! Helt original, svensksåld, EJ trimmad etc! | |
| Skulle kunna vara högtryckspumpen för direktinsprutningen. Tyvärr vet jag inte exakt vilka symptomen för det felet är. | |
|
Jaa det låter som högtrycks bensinpumpen. Jag fick byta min förra sommaren och då misstände den och gick på fem cylindrar så fort man gasade till lite. Men det är ju konstigt att du inte får en CEL, för det fick jag varje gång Länk |
|
|
...och den givna följdfrågan... Dyrt att åtgärda? Varför händer det? ...och varför får jag som sagt inget felmeddelande? Tack för svaren! |
|
|
En utbytes pump kostar 3300:- har jag för mig och bytet är inte så jätte avancerat, en polare som är BMW meck bytte min för 2-3000:-. Det är ett vanligt fel på tidiga 335or och verkar drabba mer än hälften av alla 2006-2007or oavsett om dom är trimmade eller ej. BMW har uppdaterat dom 4 gånger så du kommer ju få en nyare uppgraderad pump installerad nu. Har bilen inte gått så långt så kanske din bilförsäkring täcker detta? |
|
| Hej. Jag har en BMW 335i Coupe -07 7500 mil. Har läst att mer än hälften av alla 2006-2007 har samma problem med högtrycks,bensinpumpen. Så fort jag gassar lite så slår den av och lampan tänds reduced power. I USA har BMW gått med på Goodwill till alla som har en BMW 335i 2006-2007. Är det inte dags att BMW i Sverige tar tag i problemet och skickar ut ett brev till alla som har en BMW 335i med samma problem och skör med Goodwill. Om man betalar över 400000kr för en bil så ska väl grejerna hålla tycker jag iallafall.!!!! | |
|
Håller helt med, finns fler länder där man får sånt fixat på goodwill men sånt händer aldrig i sverige :( Finns folk i USA som fått 5-6 pumpar bytta helt gratis och trots att det inte va nått direkt fel på dom... |
|
| Allt åtgärdades på BMW för närmare 20 kSEK, då de var tvungna att byta alla spridare... varför? Ja, det fick man inget svar på. Givetvis gick det på försäkringen, men ändå 5 kSEK i självrisk. BMW (Sverige) har aldrig varit kända för speciellt bra goodwill... eller service / kundbemötande... så det var väl väntat :-( | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.