AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
2.495

Startproblem A4 1,9 tdi -96

Som rubriken lyder har jag en Audi A4 1,9 tdi. Den kan ibland tjuvstanna precis när den startat. Har bytt dieselfilter, glödstift men inget av de hjälpte. Jag har funderat på om det kan vara matarpumpen men vill gärna höra vad ni tror. Om jag låter den stå på tändningen ett tag innan man startar den brukar den gå igång utan problem.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
När den tjuvstannar är det bara vid kall motor? Och startar du den precis när lampan slocknar?
Den tjuvstannar vid både varm och kall motor. Jag tror jag har prövat det mesta men den verkar inte tjuvstanna sålänge jag har mycket i tanken. när det börjar krypa under tre fjärdedelar börjar den tjuvstanna då och då.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Aha, då låter det ju som om det kunde vara matarpumpen som du säger. Vet inte hur Audis tank ser ut, men på BMW har ju tanken en "kardantunnel" Så det bildas två pottor i botten på tanken. Däremellan pumpas bränslet med en sugstrålepump som drivs av fysikens lagar. Då brukar det bli problem med ca 1/4 tank kvar.
har själv hittat svaret, det var så enkelt som att stöldskyddet glappar = bilen stannar =)
bm
42
bmw523im
520d Touring manuell -15
Hej!

Är det något som man kan enkelt skruva fast eller?

Jag har samma problem ibland, och då lyser varningslampan med en nyckel=startspärr.

Irriterande.

Tack på förhand
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.