|
|
|
|---|---|
|
Hej! Yes då var sommar värmen här, självklart strejkar cabtaket på bilen. Jag har sökt och läst allt jag kan hitta på nätet, det verkar bara vara i Usa som folk med samma problem skrivit en del. Jag skulle cabba ner från stilla stående , den lossade låsen vid framrutans överkant och bakrutan åkte ner... sen blev det tyst & den röda lampan mellan knapparna blinkar konstant. även efter en vecka. Fick låsa fast taket och veva upp rutan manuellt. Bilen tror att ner eller uppcabbning är under process, så så fort man kör över 30km/h plingar det till en gång. Något är ju fel & felkoder ska läsas nästa vecka. Av den erfarenhet jag läst mig till från samma problem i Usa, så är det viktigt att man lämnar den till någon firma som haft samma/liknade problematik, då många timmar i onödig/okunskap felsökning blir dyyyyyrt! De som kan sin grej fixar det snabbt enligt Usa forum. Jag har ringt runt en del, men inte fått tag i någon firma som har direkt erfarenhet. Kan någon tipsa mig om någon som är vass på 6-Serie cab taks problematik ? | |
| Ingen som har bra tips ?? | |
|
Fixat! av Göteborgs Bilservice, Joakim & Peter !!! Olje Service, felsökning pga fel i cab takets elektronik, uppgradering av cab takets programvara, byte av microbrytare och uppsmörjning av hela takets leder mm. Under 4000kr !! Bmw Group på Mölndalsvägen samt Wölkes vågade ju knappt ta i den då Cab tak är utöver mångas kunskap. Ja är så sjukt nöjd ! hade kunnat gå på väldigt mycket mer om någon okunnig maskat timmar på att söka upp felet. Enligt kontakter på Bmw i Usa så kräver Cab problematik / el fel sin man, så man var ju orolig i några dagar innan Joakim eller Peter (minns ej vem som var vem) fixade det på under 3 timmar inkl service. Nu vågar man ju äga Bmw även framöver :) |
|
| Bra, tack för tipset! Snart dags för service - och val av verkstad. /CF | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.