|
|
|
|---|---|
|
har en 330 d touring -04 aut som har börjat tjyvstanna i branta utförsbackar under motorbromsning.det känns precis som man panikbromsar. har en tanke att skulle kunna vara deiselfiltret eller nåt spök med automaten men detsenare känns långsökt.detta fenomen uppträder bara i branta utförsbackar när man bara rullar utför utan några fötter på pedalerna. tacksam för hjälp. s. | |
| Vet inte hur det är med en diesel då den motorbromsar betydligt mer än en bensinmotor, men alla bensinare stryper ju helt insprutningen över ett visst varvtal vid motorbroms. Men problemet har inte alltid funnits? | |
|
problemet är nytt sen 6 månader.stoppen känns som om man panikbromsar!! man flyger nästan in i rutan! |
|
| Då är det kanske något fel med bränsletillförseln. Vet att äldre dieslar ibland blivit svårstartade p.g.a. en dålig backventil om man parkerat i backe. Men detta verkar vara nåt annat. Kanske nåt skit som ligger i ett filter som du säger´. | |
|
jag tänkte att det måste ha nåt med lutningen på bilen att göra! filtret är en tanke! |
|
| Har du provat låsa bilen på en växel och göra samma sak, för att utesluta att lådan jävlas med dig? | |
|
nej det har jag inte testat! jag ska kolla det . återkommer annars! tack! |
|
| Uteslutningsmetoden is the shit :) | |
|
harleyrider: Antagligen är det GM-automaten som är ökänd för att strula - tyvärr. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.