|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag ska byta vevhusventilation på min 318 2002 och göra en engine flush (malte månsson, bilstein) med ny olja nu i veckan. Jag skulle gärna få era åsikter om jag skall göra engine flush FÖRE vevhusventilations bytet eller EFTER? Mvh | |
| Gör det efter, då är ju allt nytt och inget behöver renas. Annars finns ju alltid en (ytterst marginell) "risk" att den nya oljan får ta med sig skit från den gamla vevhusventen innan du hinner byta delarna. | |
| Har också gått i dom tankarna. Saken är den att själva bytet av vevhusvent ska göra på en Aukt bmw verkstad och engine flush på en annan verkstad ca 500m längre bort. Dessutom vet jag inte om jag kan synka alltihop på en och samma dag. Det kan ju hända att man får köra på gamla oljan 1-3 dagar tills engine flush skall göra och in med nya oljan. | |
| Hur mycket kostar den där flushen? | |
| Här går den på 1500kr exkl olja & filter. | |
| Men oljan passerar väl troligen inte genom vevhusventilationen vid en flush utan den cirkulerar väl vanliga smörjvägen. Det borde inte spela så stor roll. | |
| Anders: själv är jag jättedålig på hur det fungerar just inne i motorn. Men det är också därför jag la upp tråden för att höra lite olika teorier. Så kanske det blir lättare att få fram vad som är bäst. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.