|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
tryck bör finnas kvar i systemet minst flera timmar om det är friskt. allt ska vara så tätt att det inte blir blöta spår efter en körning. jag tycker du ska göra ett test som visar om det finns avgaser i kylarvätskan eller inte. eftersom du verkar ha efterfyllt ganska mycket vatten är det inte säkert att det hinner blandas tillräckligt med avgaser för att man ska känna det med näsan eller se på vattnet. en spricka i toppen eller packningen är väldigt förrädisk då den kan öppna och stänga sig själv i olika temperaturer. du kan ju testa att lossa alla stiften och kolla om något avviker från de andra i färg. om stiften sitter benhårt är de ett tecken på att toppen blive för varm och kanske tagit stryk. ursäkta att jag tjatar om toppen hela tiden men det känns som den utifrån dina beskrivningar. BMW ownz |
|
|
mmh sjukt trött på bilen atm men ja kanske kan göra om komptestet imorgon men testet för avgaser va ju mer kemilabb så de skippar ja nog men inget av dom påvisade fel förra gången. kanske var slarvig ? men ska försöka kolla imorgon har ju trots allt bara biltemas grejer så dom kan ju möjligen visa fel också.. tack för att du är så hjälpsam fast ja inte kommer nånstans med problemet^^ |
|
|
Kör till en verkstad som testar för avgaser i kylvätskan, det är en snabb test, inget kemilabb. Om du har luftat ur och har ett stadigt övertryck i systemet vid varm motor så återstår endast dålig cirkulation som kan gör att tempen stiger eller att det bildar hot spots och kokar. Det förekommer att det kommit in främmande detaljer som blockerar cirkulationen, men det är inte så vanligt. Övertrycket (vid tätt system) efter att man stannat finns kvar ung. lika länge som motorn känns varm. Kanske inte flera timmar, men 1-2 timmar eller så. Om slangarna mjuknar medan motorn fortfarande är varm så har du en läcka. FP |
|
|
fn...den här tråden skulle jag inte läst. Nu kommer jag inte kunna sova förrän jag kollat bilen. Börjar ana oro. Bilbesiktnings gubben tyckte motorn var varm. Jag kollade tempen och den var ju okej. Men det lät som det koka när motorn var avslagen. |
|
|
efter att ja hällde i nån kylartätning så funkar de så de måste vart nått litet litet hål nånstans som ja missade -.- håller trycket dricker dock lite lite vatten fortfarande men ja gissar att den trycker ur sig luften :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.