|
|
|
|---|---|
|
Är det en pålitig motor och någolunda bra bensinförbrukning på dom,menar inte när den var ny utan om någon har erfarenhet från egen bil om vad den drar så här efter 12-14 år på nacken.... Bilen är nerlackad(mörkblå metallic),15" OZ fälgar,Mp3/cd stereo(värd 6000),sedvanlig utrustning för övrigt,lite rost längst ner på skärmkanten och vid tanklocket.Begärt pris 33 000:- ,men jag tror jag kan få den för 25 000,vilket jag tycker är max för en så här pass gammal bil med lite utrustning eller?Verkar som att det är vanligt med rost vid tanklocket på E34:or??Har haft en del E28 tidigare och dom var då inte rostiga där(antagligen sköttes dom gamla bilarna bättre). Mvh Ricke | |
|
520:n är nog väl trött för min smak, men det är ändå en fin bil. Mycket bra bil att åka i. Är bara kammen bra så är det inte några problem med motorn. Lyssna noga efter ventiltick. Rost runt tanklocket är nog vanligt på både E32 och E34. Detta beror på en dum konstruktion där vatten samlas efter varje gång man har tvättat bilen. E30 har en helt annan design där, och inte samma rostproblem. Jag vet inte hur det ligger till på E28. Jag har funderat på den här rosten och har kommit fram till att det är vanligare med rost där på importbilar än på svensksålda. Detta eftersom tyskarna sköter sina bilar bättre och tvättar dem oftare. De slarviga svenskarnas bilar är sällan rostiga runt tanklocket, eftersom de inte tvättar bilen så ofta. Alltså: Välskött bil = rost runt tanklock. Misskött bil = ingen rost runt tanklock. Observera! Detta är min egen någon knäppa teori, ren spekulation utan bevis! |
|
Perkka |
Pappa min ha en 520 -88 som jag ha kört nu i 1 1/2 år, & jag tycker bl a att den e alldeles för slö :( D händer int mycke dom första tusen varven på räknaren iaf.. Men d e en härlig sång från sexan i dom högre varven.. Lite soppa dra den int heller, snarare tvärtom.. Vår Bimmer ligger runt 1.4-1.6 l/mil stadskörning.. Men d beror på hur man gasar naturligtvis.. Har man en 2-liters sexa på 12 ventiler, i en så stor bil så kan d bara sluta på ett vis.. Brorsans 525 -93 dra mindre soppa.. & d där me tanklocket stämmer tyvärr, likadant på våran :( Men vi ha ingen rost på nån skärmkant, dock lite här & var annars :) Fast d få man räkna me på en sån pass gammal bil.. Skön att åka i? D vete gudarna.. Tycker stolarna e ganska hårda.. Så nä visst finns d bättre bilar, skulle hellre leta efter en E30 i samma prisklass.. Kanske en 320 kanske? Likadan motor som i 520-n men då väger ju E30 mindre.. Lr varför int en fin 325?? D skulle jag satsa på iaf.. Pålitlig motor? Ja vi fick ju byta kamaxel & allt va d innebär för ett tag sen.. Dyrt.. Nån vipparm gick av.. Sen e d ju alltid en viss chansning att köpa först årsmodellen=barnsjukdomar.. 33 000 lät ganska saftigt, 25 000 låter betydligt bättre.. Fast iofs, hur långt ha den gått? Men hoppas iaf att du bli nöjd me bilen OM du köper.. Mvh Per If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough! |
Perkka |
"alltid en viss chansning att köpa FÖRSTA årsm." ska d vara.. Mvh Per If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough! |
rsarits |
Jag har haft en 88:a, den hade rullat 32000mil när jag blev påkörd bakifrån på E4:an, kammen var bytt vid 24000mil. Den gick som en klocka. Jag pendlar mellan strax norr om Uppsala och Kista varje dag, 8 mil enkel resa, med motorvägskörning 120 - 130 + lite köer närmare kista varje dag så drog den i snitt 0,85 - 0,95l/mil med dubbfria vintedäck i normal dimension. 25000 är nog maxpris för bilen, det kan du nästan få en hos en handlare för. Micke |
| Tja...jag ska köpa mig en 535 E28 mycket fin inge rost!!den går mycket bra.mycket byt te.x. special stötdempare, M5 krängnishemare, firrita avgas(inte sport)inte en skråma på inredningen grymt vällvårdad .tre tidigare ägare min kompis far äger den nu och han tvätar den ofta..inte en skråma på lacken en.men felet är att den är vitt*blää*men men..han begär 22000 för den..skatad och bes..Hmmz 33000 nä låter för mycket för en 520 tycker att du ska köpa en 325.du får en fin för det priset du läger ut på din 520...tack och hej..//danne | |
|
verkar som att det blir en 525i -88 istället :) 520i var nog löite väl klent.Har fått ett pris på 23 000:- för ett fint ex. med skinnklädsel och 4 lm fälgar samt 4 plåtfälgar.Kam+spännhjul är nyss bytta på den så det låter väll bra + mycket i framvagnen.... Jag återkommer om hur det gick med köpet. Mvh Ricke |
|
| Låter som ett mycket bra köp tycker jag. | |
|
Köpte min 520i -88 för under 10.000:- 37.000 mil och lite rost men bra i motorn. /J - Livet börjar vid 250 km/h - |
|
|
Jag köpte en 520 -88 för en tid sedan, visst var det lite småfix men 8000:- fick jag ge. Efter att ha kostat på den 3000:- så gick den genom besiktning utan problem. Efter att ha kört några hundra mil sålde jag den för 18000:- Min erfarenhet är att det här är mycket pålitliga bilar med relativt låga driftskostnader. Visst, slöa är de verkligen men ska man bara åka rakt fram på 90 väg så spelar det ingen roll. Min 520 drog exakt en liter per mil blandad körning. Min körstil ska tilläggas. Om man kör normalt så kan jag mycket väl tänka mig att den går på 0,8 blandad körning. Dock måste jag säga att de här bilarna är otroligt övervärderade. Rimligt pris för en "normal sliten" -88 ligger väl mellan 15 000 - 20 000, absolut inte över 20 000. Tyvärr är ju marknaden sådan att folk betalar överpriser för de här bilarna. för 25 000 tror jag att du kan hitta mycket bättre bil. Gav själv 28 000 för en otroligt fräsh 525 -90, skillnaden mellan 520 och 525 är stor och väl värd några extra tusingar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.