|
|
|
|---|---|
|
Hej, har uppstått ett slags "klingande" metalliskt ljud i bilen när jag lagt i drive o precis kör framåt, samma sak när ja lägger i backen o kör iväg bakåt, fast främst då jag trycker till lite lätt på gasen, nån som kan känna igen eller veta vad detta kan var?? Känns som att de kan ha med växellådan o göra men hoppas att de inte e de. Mvh J | |
| kolla om det finns glapp i drivaxlarna eller om kardan inte sitter fast :) | |
| hur har det gått. Har exakt samma, låter som du säger vid lätt gaspådrag. | |
|
Har inte hunnit kolla mer noggrant på de än, men återkommer när ja kollat. Mvh |
|
|
Hejs. Har samma ljud i min bil. Var nyligen på service (BMW Göteborg) och bad dem kolla var ljudet kom ifrån. I min enfald trodde jag det berodde på nån trasig avgasklamma lr liknande:) Man sa att det berodde på naturligt glapp i splines på ingående axeln i diffen i kombination med torkat fett. Detta var inget att oroa sig för och avhjälptes genom att montera ner, ta bort packboxen och trycka i nytt fett. Man skulle inte ens behöva ny packning... In alles ville de ha lite drygt 2500:- så jag tackade vänligt nej och tänkte göra det själv ist, så min bil klingar fortfarande:) Om du provar metoden och det tystnar får du gärna höra av dig! |
|
|
Hej! Jag har ett liknande problem på min 540 automat. När man lägger i eller ur Drive klingar det till under bilen. Det konstiga är att samtidigt som det klingar till slocknar stereon och fönsterhissarna fungerar inte, så att jag antar att det är något slags elfel? Vore väldigt tacksam om någon har en aning om vad det kan vara. Mvh |
|
|
Nu har ja äntligen fått tummen ur o kolla vart mitt klingande kommer ifrån. Min far var under när vi hade den på lyften o ljudet kom ifrån klumpen sa han,vänster sida, så nu e ju frågan va man ska göra för att få bort de?? Ska i första hand kolla oljan i bakaxeln,vilket ja tvivlar på att de e, annars får man väl söka vidare på vad de kan va. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.