|
|
|
|---|---|
|
Hej Alla Jag har lite problem med larmet. Den startar av sig själv då och då.Det kan bli några gånger under dagen och några gånger under natten. Bilen var på reparation på grund av samma fel, och på verkstaden de har sagt det var fel i låset på höger dörren och i låset på motorhoven. OBS. kostade mig ca 3.000kr att reparera. (fungerade nästan 1 år) Nu är samma fel igen. Fick tips att jag ska smörja alla lås på på grund av damm och vatten och så vidare. ärligt talat jag vet inte vad det kan bli för fel, men det är väldigt jobbigt. Om någon har något bra tips eller nåt, som jag kan göra själv innan går till BMW verkstad. mvh Njanja | |
| Hade liknande problem på Compacten. det var ljuskontakten i bakluckan som spökade, testade genom att tejpa den så den inte kunde åka ut, problemet försvann. | |
|
Jag hade samma problem med min tidigare E46 -03 när det var varmt ute. Kanske är helt ute och cyklar men du ser inget samband mellan vädet och strulet? --------- Over and out. |
|
| Värmen brukar utlösa givaren på motorhuven då denna växer i solskenet och rör sig tillräckligt för att larmet ska gå. | |
|
Hej alla Ok, först jag vill tacka för snabb och enkel svar. Men vad kan jag göra att förhindra den med värmen. Kan jag stäng av eller inaktivera givare. eftersom bilen är nästan hela tiden utsatt för värme. mvh Njanja |
|
|
Vet inte hur det är på din bil men prova att inaktivera kupe`larmet genom att trycka 2 gånger på aktiveringsknappen. Jag har problem med min kupe`sensor och den larmar då och då,men inte när jag avaktiverar den. Kanske står nåt i instr.boken. |
|
|
Hej igen "Riku" tack för svaret. Men jag undrar om du vet eller någon annan vet var ligger dessa sensorer, som är på dörrar, in i kupé och så vidare. samt du säger att jag ska tryck två gånger på aktiveringsknappen. Fattar inte riktigt " på aktiveringsknappen" eftersom på min nyckel finns 3 knappar. Den 1st är öppen knappen öppnar central lås och inaktiverar larmet, den i mitten är låsa bilen och aktivera larmet, och den sista är öppna bagaget. Under helgen jag läste lite i manual för bilen och det finns olika alternativ, man kan programera om larmet, man kan stänga falsk larm, man kan stänga lut larm. Testade men ingen resultat. Den kan fungera några timmar i streck utan att den startar, men efteråt den startar mellan 3 till 4 gånger inom en timme. Jag undrar om någon har något bild som visar vad ligger dessa sensorer det skulle vara bra. Då skulle jag kunna testa och labba lite. mvh Njanja |
|
|
Knappen du låser bilen med/aktiverar larmet med. I min E38:a sitter kupelarmet mitt i taket, vet inte hur det är på din bil,men det borde stå i instr.boken. Sen är ju det det här med motorhuvskontakten tydligen ett vanligt problem. |
|
|
Hejsan Den med motorhuvs kontakten är nytt. Jag köpte förra året någon gång i augusti månad. Jag fortfarande garanti på den samt den delen kostade med under 100kr. Frågan är kan man köpa en ny och byta ut själv? mvh Njanja |
|
|
Borde inte vara nåt problem det är väl bara en enkel brytare, koppla loss batteriet för säkerhets skull. Undrar om man inte kan läsa av larmorsak i diagnosprogram, kanske någon vet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.