|
|
|
|---|---|
|
Hej! som rubriken lyder så har jag fått laddproblem på 525an, det började i förrgår då jag skulle köra hem bilen från en kompis, jag har en eftermarknads voltmätare i bilen då jag har en del strömkrävande ljudutrustning, då jag startade bilen låg voltmätaren kvar på 12V, och den ska ju hoppa upp till 14,4v då motorn är igång, ja tänkte inte så mycket på det då, utan först då jag kom hem märkte jag att mätarn fortfarande låg kvar på 12V.. varvade upp till ca 4k RPM en gång och då hoppade generatorn igång, mätaren visade strax över 14v som vanligt, "jaja, mätaren är kass" tänkte jag. Dagen efter skulle jag åka 10 mil hem från stugan, Samma sak då jag startade bilen, 12V. Då började jag bli orolig, felsökte lite bland kablar osv, hittade inget fel. men bilen laddade ju inte konstaterade jag. så utan lyse, fläkt, stereo osv började jag köra hemåt, efter ett tag var jag nere på 10v, då slutar ABSen fungera. men jag tog mig hela vägen hem då jag har 300+ amp batterikraft. Hursomhelst, laddlampan lyser INTE då jag slår på tändningen, men den lyser inte heller då bilen är igång. jag har kollat lampan, den är hel. Kollat bak på generatorn, kablarna ser ut att sitta precis som dom ska. Något förslag på vad det kan vara, och vad man kan kolla på? Tacksam för svar. MvH // Dennis | |
| Generator eller om du har tur bara regulatrorn...Brukar vara som du beskriver att laddningen "hoppar igång" efter en uppvarvning när generatorn är på G... | |
| Vart sitter regulatorn på dessa? är det på generatorn? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.