|
|
|
|---|---|
loqman |
Jag undrar om någon seriös kan ge tips vid import av en BMW E36 Coupe i tyskland. Vad man ska se upp med osv. |
|
Skruvade mätare är väl det man ska akta sig mest för. // Giv en olle! å gär`n rivar! |
|
JPM |
Kolla in Importguiden här på sidan. Mkt bra läsning. "Juan Pablo Montoya for President" |
loqman |
Jag har läst det mesta på nätet det är från personliga erfarenheter jag vill ha tips, men tack ändå Pablo |
|
Ett tips är att inte hänga upp sig för mycket på miltalet. Autoban mil sliter långt ifrån lika mycket som kallstarter och stadsmil på motorn. Försök att ta reda på om serviceboken verkligen är äkta....troligen mycket svårt att upptäcka, men köper du bilen genom en återförsäljare för BMW i Tyskland så får du en bil med garanterad mätarställning. Det kostar nog visserligen en slant extra. Det finns seriösa firmor här i landet som kan hjälpa dig att finna ett bra ex. Men se upp för skumma firmor. |
|
loqman |
Tack anders! Jag bryr mig faktiskt inte om mätaren är ändrad eller ej, för mig är det viktigare att motor, låda och bakaxel funkar fint och på de området kan jag en hel del. Jag undrar om kan något speciellt runt reg beviset, alltså kan de fiffla där eller hur ska man ex skriva ett kvitto osv. Alltså slippa bli lurad, för jag har tänkt att köpa en privat ägd bil och inte på en firma. |
JPM |
Hittade den här. Vet att du ej vill ha mer tips men ändå....Länk "Juan Pablo Montoya for President" |
|
Jag som åkte ner i mars och införskaffade mig min 325 och köpte mig en -92:a som hade gått ca 21000mil den har jag iofs fått byta koppling labda och så men annars är jag rätt nöjd, tänk på att skyltar är ett helvete och skaffa om du inte är riktigt duktig på tyska.... jag tänkte att det är så fruktansvärt mycket lättare att ta hem en på släpp, kanske tar ett antal timmar längre resa men du sparar in på allt bensin, behöver inga skyltar, broavgifterna blir billigare och så blir det trevligare om man är två som åker ner och inte behöver åka i separata bilar. Farzugbreif är det enda du behöver ha riktigt koll på så fixar det sig med kvitto och sånt rätt lätt...farzugbreif är en värdehandling som du inte skall leka med den som har det pappret äger bilen! Jag hade tur min åteförsäljare hjälpte mig med skyltarna och alla papper tog ca 1 timme att få exportskyltarna.... följ helst med dom och kolla så dom verkligen kollar upp chassi nr så den inte är stulen. Hoppas du blivit lite klokare... |
|
loqman |
Tack för tipset. Men skyltar alltså nä en bil är avstäld i tyskland så har den inte skyltar och då måste man skaffa framde eller? och var får man fram de typ om man ska göra det själv. Det där breifet, Man ska inte skriva på den som man gör i sverige eller? |
|
Tja loqman, kolla in hur dom gått tillväga på "BMW power bilar - sektionen". Mycket matnyttigt. Joachim |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.