|
|
|
|---|---|
|
Min 320dT xDrive har drabbats av den kända huggande kopplingen och jag ska självklart reklamera detta. Jag har fabriksgaranti kvar. Jag har att välja på BMW Bilia Group Gbg, Wölkes bilverkstad eller Mechanum. Vilken av dessa skulle ni vända er till? | |
|
Ledsen att göra dig besviken Jopp, men du och ditt garanti kan kan stanna kvar hemma för jag har redan finkammat den biten med huggande koppling hos både BMW Group på Möndalsvägen och Wölkes. Vem du än vänder dig till så beslutar dem inte det själva antagligen utan vänder sig till Solna och du kommer inte få ett skit kan jag lova. Den förklaring du kommer få är "det är pga dubbla svänmassehjulet som ibland kommer i ett läge där du känner detta". Riktigt lam ursäkt tyckte jag, men jag gjorde mig av med bilen och slapp gå vidare. Du kan Googla på det och få hur många träffar som helst med "jumping clutch" Deal with it som amerikanarna säger... "Riktiga män kör diesel" |
|
Roffa1 |
En ny dyr "Premiumbil" med huggande koppling kan ej anses som felfri. Kopiera all befintlig information som finns om fabrikationsfelet här på forumet, sedan driver du ärendet vidare via ARN. Handläggningstiden är omkring sex månader. Blankett finns att ladda ned hos ARN. När ARN granskar inkomna ärenden så har du betydligt större chans att vinna ärendet om du bifogar skriftlig dokumentation, be tex, en utomstående auk bilverkstad att provköra bilen samt skriva ned på papper vad som felar, MHF kanske kan fixa detta åt dig mot en mindre ersättning. Betänk att nämndemännen hos ARN består mestadels av äldre damer i den övre medelåldern (sista tåget har gått;-) de förstår ingenting alls om bilar så bifoga just därför så mkt information som möjligt, samt flera olika intyg från bilverkstäder. Utan flertalet intyg hos ARN står du dig slätt. (AVSLAG !!!) |
|
Roffa: hur får jag kontakt med MHF? Självklart tänkte jag låta en aukt BMW-verkstad titta på problemet också. Det förekommer tydligen att kopplingar byts enligt trådar här på forumet. Jag har också läst om uppgradering av programvara för att höja tomgången för att (delvis) lösa/mildra problemet. Skulle fortfarande vilja veta vilken verkstad som är bäst att vända sig till i Göteborg?! |
|
Roffa1 |
Om du söker på Wölkes så förekommer det en del missnöje med deras kundmottagning. Skulle nog rekommendera BMW Group Gbg. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.