AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
3.230

Bmw 850 startar ej efter vintern

Gr
23
Gross
Bmw850 -91
Svårstartad efter vintern,,,gick igång först men började gå sämre o sämre tillslut fick ja inte igång den alls (surt)
Ro
123
Roken
BMW 850 Ci -93
BMW E60 M5 2006
Har bilen stått ute under vintern samt lite bensin i tanken då har du troligtvis fått kondens (vatten) i tanken.

Gr
23
Gross
Bmw850 -91
Hej Roken nej de har den inte den har stått i garaget har även haft igång den under vintern ett par ggr när den startade sista gången så blöddra den så otroligt men gick kanon när jag ställde in den för vintern.
Ro
123
Roken
BMW 850 Ci -93
BMW E60 M5 2006
det här blir ju lite av gissning, kolla om den får fram bensin som den ska, så du inte har igensatt bensin filter e.t.c

Gr
23
Gross
Bmw850 -91
De ska ja kolla,,, så knepigt den blöddra mer o mer för var dag som gick o sen starta den inte alls :(
Bm
23
Bmwsvenne
633CSI -79
318Ti Compact -95
523i Touring -97
BMWCS #5126
Hej. Jag vet inte hur det ser ut på E31:an men efter förra vintern fick jag inte igång min E24, det hade blivit torksprickor i sugslangen mellan tank o pump, kan vara nått liknande fel på din.
Ro
123
Roken
BMW 850 Ci -93
BMW E60 M5 2006
Som bmwsvenne säger så kan det vara ett fel, och kolla så du har tillräckligt med bensin i tanken, lita inte bara på tankmätaren, den kan ju ha häktat sig.

ks
759
kspehe
850 - 91
850 - 92
G30 - 18
Pumparna är dränkt i tanken under baksätet bakom passagerar platsen.

/P
Gr
23
Gross
Bmw850 -91
Ska kolla tippsen :)
Gr
23
Gross
Bmw850 -91
Nu har den stått i ca 2veckor har inte haft tid med den,,,men så tänkte ja provstarta den igen och vipps hoppa han i gång men dock gick den inte på alls många cylindrar.Efter ca 6-7 starter så va han död igen och inte ville starta låter de inte som soppa problem ?????

Visa användare
57
zMac
850i -91
740ia -97
520da Touring -15
X1da -15

Kolla det enklaste först, dvs att du verkligen har soppa i tanken (Rokens tips).
vi
9
vittsjö
850 ci-90
Jag hade liknande problem med min efter vintern, den startade men gick bara på 6 cylindrar.
Jag laddade batterierna och slog i lite färsk soppa, sen provade jag igen.....den gick ok ett litet tag sen började den hosta igen.
Tog av batterikablarna en halv timme (tror man nollar datorerna så) sen testade jag igen.fick göra så 3 ggr och nu spinner hon som en katt igen.
Gr
23
Gross
Bmw850 -91
kspehe sa att det kunde va dränkta pumpar,,,har inte hunnit kolla och soppa finns det men vet ej hur mycket igentligen ska fylla på 10 liter idag och sen ska ja testa ditt tipps (vittsjö) Tack så länge alla :)

Gr
23
Gross
Bmw850 -91
Hej igen,,,
Av någon anledning så startade min bmw850 igår när den nu stått i ca en månad till utan att batterierna har varit inkopplade men den gick ganska dåligt i ca 1min sedan gick den som en gud....man måste ju ha tur ibland oxo
Gr
23
Gross
Bmw850 -91
Har ett minder problem nu.Någon annan som har problem med vindrutetorkarna när man stänger av dom så hoppar dom efter en litenstund upp på rutan till ca 45grader
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.