AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
793

släppa växellådan 325 e36

håller just nu på att byter motor i min 325a.. allt gick väl skit bra fram tills sista bulten som sitter på sprängkåpan skulle dras lös... den drogs helt rund.. finns inge spår kvar, går inte att få lös den, kommer inte åt med varken vinkelslip, rörtång... tråkigt är det iaf, när 1bult sabbar allt, nu måste jag lyfta ur motor och låda tillsammans.. men nu till min fråga, hur är det med spakstället på lådan, sitter det nå skruvar som man måste bort med, eller är de bara ta lös låsringen till själva växelspaken och släppa kardan och bara dra ut allting? skulle uppskatta snabba svar
ingen som har tagit ner en växellåda på en e36.. ???
gO
1.407
gOry
335i Touring
Ja låt växelspaken sitta kvar i bilen, och släpp staget som går mot lådan antingen vid växellådan eller på spaken.
Jag skulle montera av kardanen helt och hållet, för att få ur den ur lådan brukar man behöva låsa även stödlagret vilket i sin tur inte brukar vara några problem men böj inte på cv-knuten dvs leden mot diffen för mycket för då är de risk att du har sönder damasken där!
Vid återmontering se till att få hardyskivan åt rätt håll annars tar den slut väldigt fort, brukar finnas en pil som ska vara framåt, annars markera upp!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.