|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har en 523ia Touring 98 med BMW orginallarm. Att låsa upp bilen eller bara bagageluckan fungerar alltid klanderfritt och det går att göra från relativt långt avstånd, men att larma bilen är ibland rena tidskrävaren, jag får stå hur nära larmottageran som helst och trycka på knappen flera gånger men inget händer, då brukar jag prova att trycka på låsauppknappen och sen även prova att öppna och stänga en dörr, då brukar det fungera efter ett tag. Sen kan det nästa dag fungera utmärkt. Dock måste jag alltid stå väldigt nära bilen för att kunna larma på. Det är samma sak med båda mina nycklar och det sitter nya batterier i båda. Någon som har en aning om vad som kan vara fel? | |
|
Blinkar lampan på nyckeln varje gång du trycker på lås knappen? |
|
|
Om det är "diamantnyckeln" så finns det ingen lysdiod på denna. Båda nycklarna verkar lika, då bör felet sökas i bilen. Jag skulle börja med att kolla ev. kärvande brytare i "dörrnäsan" dvs metallbygeln i dörrkarmen. Känn med fingret, du hittar den fjädrande brytaren. Den skall röra sig med ett distinkt klick, utan tröghet eller fördröjning. FP |
|
|
Tack för era svar. Det är inte diamantnyckeln, så jag har en lysdiod. Däremot vet jag inte om den lyser varje gång, dels för att jag inte alltid kollar och dels för att det i dagsljus är väldigt svårt att se (dem gångerna jag faktiskt har tittat). Jag ska kolla det där med "dörrnäsan" tack. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.