|
|
|
|---|---|
|
Bmw 535i -88 Tjena var påväg till macken men utanför fick jag soppa torsk så jag tankade en dunk o hällde i. sen frid o fröjd ca 500meter sen bara smäller det o den börjar poffa o dör , sen provar jag o starta då avgasmäller den bara tankat i 10liter soppa nyss o ingen skillnad nu tänder den inte ens.. Nån där ute som har nått förslag? //Mvh Filip | |
|
Bränslepumpen kanske. Tätt i bränslefilter pga att du körde tanken tom i en gammal bil. Kan även vara slumpen att något annat i bränsleinsprutning/tändning gick sönder just då. Testa pumpen genom att ta loss slangen framme vid motorn och skicka den ner i en hink e dyl. Ta loss bränslereläet och bygla motsvarande stiften 87 och 30 i hållaren där reläet satt. Kör pumpen 30 sekunder och pumpen skall ge min 0,87 liter på 30 sekunder för att vara ok. Om pumpen levererar bensin, testa även att ta loss returslangen framme vid motorn. Anslut en ny slang på bränslerailens returanslutning och skicka den ner i hinken. Sätt tillbaka slangen från pumpen. Kolla om pumpen orkar leverera bensin. Fixar pumpen att leverera bensin utan mottryck men inte med så är den slut. Byt. //Göran |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.