|
|
|
|---|---|
|
Hej! Vad tror ni det kostar att lacka om en baklucka på bmw E91? Diamantsvartmetallic, med en kraftig repa på. Så jäkla trist, när någon skadar ens bil =( | |
| 2-3000:- 7-800:- brukar vara ställkostnad för att blanda färg o rengöra spruta m.m. | |
|
Det var ungefär som jag gissade, ingen idé att använda vagnskadan. |
|
|
Nä ska du använda vagnskadan så bör ju det vara något mer som behöver bytas om du har ganska hög självrisk. Man kan ju vänta tills det uppstår någon P-Skada och ta det samtidigt. Eller vad är det för skada du har på bakluckan? Kanske vill få den fixad direkt? Blogg för er med stort bilintresse: Länk |
|
| Ja, den är genom lacken och en riktigt ful djup reva...vill fixa det omgående. | |
| Fasen vad tråkigt med skadegörelse. Borde bestraffas med lika djup repa på gärningsmannens baklucka. | |
| jag vet dock inte hur den uppkommit.....svårt att tro att jag själv gjort den, jag har ju PDC. | |
| Backar man fort hänger inte PDC med. Sen varnar inte PDC för enstaka grenar och annat buskage där det är lätt att repa bilen baktill. | |
|
Jag har en skadegöresledel i min försäkring, BMW Original, som gör att jag bara behöver betala 1000 kr om nån skadat bilen. Kanske du har nåt liknande? Kolla med en lackfirma som kanske kan ta din bil samtidigt som dom ska lacka en annan i samma färg så kanske dom bjussar på ställkostnaden. Surt att ha en sån repa :-/ Svårt att inte se den mest hela tiden och man inbillar sig att hela världen ser den oxå. Vet själv hur det känns. Niklas Fransosen |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.