|
|
|
|---|---|
|
Hej . Tänkte ställa en fråga till er kunniga här på detta forum. Nu är det som så att en dag så kunde jag inte öppna min bil med fjärren, inga problem tänkte jag så jag öppnade manuellt. Givetvis så går larmet igång och jag kan ej stänga av det, håller på och klyddar med bilen, kör en norsk reset gör som det står i manualen inget hjälper. BILEN startar EJ. Nähä det blev till att bogsera bilen till BMW Malmö. Dom gjorde en felsökning och deras elektriker konstaterade att det var larmstyrenheten som va död. Byte utav den ink jobb inte under 14.000:-. Glöm det sa jag till BMW, kan ni inte koppla bort larmet så jag kan köra den iallafall. Det visste dom inte om det gick och bla bla bla . Några timmar senare ringer dom och säger att bilen står på parkeringen och att den är i kördugligt skick. Men säger mekanikern Fjärr C-lås funkar ej fönsterhissar funkar ej larm funkar ej. Jag hoppar in i bilen och till min förvåning så ligger där ett 30A relä på golvet(BRÄNT). Nu till min fråga kan det vara reläet och inte larmstyrenheten? Vad har fönsterhissar med larmet att göra, går det via larmstyrenheten? Ville BMW Malmö blåsa mig? Kan jag skada något annat i elväg om jag bränner dit ett nytt relä? Tack på förhand!!! | |
| Ingen som har en gissning? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Du kanske har komfortstängning så du kan köra fönsterhissarna via fjärren upp och ned tex. och den kretsen är nu bruten så inte fönsterhissarna går heller normalt. vad du skulle kunna gör med ett nytt relä , nja friskt vågat hälften brunnet går inte att svara på, reläet kan ju ha brunnit och sedan skadad larmenheten/centralmodulen som nog är samma enhet om jag inte missminner mig. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Hej. Nej jag har ingen komfortstängning på min bil. Är inte helt hundra på om det reläet mekanikern har dragit ut kommer ifrån handskfacket, men jag tippar på det. Ligger larmstyrenheten synligt för ögat bakom handskfacket? Tack för hjälpen! Mvh.... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.