AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
2.090

Efterlysning om specifik 760 li

Hej, e det någon här som vet något om denna 760li. Jag har en option att köpa denna då jag vann budgivningen på KVD i onsdags.
Det är fem ägare i sverige samt första service gjord vid 7300 mil?
Sen har den inte gått särskilt långt i Sverge 1000 mil sedan 2009-09-10!
Den ska vara omlackad men där stod inte var. REGNR är CFH608.

MVH Husbyggaren

Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Hej!

Jag har sätt bilen på KVD:s hemsida, en sak tänkte jag på att motorlampan lyste enlig beskrivningen, det är bra att kolla upp motorn eftersom det kan bli dyra reparationer typ mellanarmar + excenteraxlar för valvetronic , kylarrör , etc... det är standardfel i dessa motorer Kolla gärna växellådan för jämna upp och ner växlingar , full diagnos, annars var den fin i inredningen, utäkad leder mm...
Lycka till!
George
Tack George. Har en del beslutsångest om den här bilen. Glömde en del i inlägget, det är en 04 som gått 13867 mil svart.

WA
2.343
WAN
BMW F01 760i-10 Individual Alpina 21,Dodge Viper 06
def kylarrör hör till v8an!
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
WAN: Tydligen så är det problem även för v12an, finns en reperationssats till N73 Länk.

bra video som visar en 760i med problemet: Länk

George
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
vad blev priset då?
Är ju ganska väsentligt. Med tanke på vad det kan vara värt att fixa till den för och ändå inte överskrida dess värde.

Blogg för er med stort bilintresse: Länk
173000:- + slagavgift. Men ägaren har inte sagt sitt än.
Ägaren är KVD bilauktioner , det är tredje gången dom försöker sälja den.
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Hej!

Det verkar vara ett bra pris som ligger bra under marknadspriset enligt min bedömning eftersom bilen verkar vara överutrustad, mitt tips är att teckna ett förlängt garanti via kvd men vet ej om reparationen som krävs kan täckas eftersom felet var innan tecknandet.
Du bör kolla repeartionsbehovet innan för att se vad det totala priset blir.
Tack George, tror du att ett M-test kan se om det är fel på motorn?
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Hej husbyggaren, vet ej om de kan göra mellanarmar testet (Intermediate lever test) där, det krävs en BMW diag utrustning DIS för att mäta slitaget vid en kall motor, reperationen ligger runt 45000:- om de är slitna, man märker det vid en kallstart ( orolig tomgång) och om man har registrerade felkoder på misständnngar i div cylindrar. Men motorlampas kan tändas av andra orsaker ochså.
Ge
415
George
745i E65 2004
530XD F11 2015
Hej igen,

Jag vill skrämma Dig här men tyvärr så är det så att mellanarmar i dessa motor versioner har tendens att slitas ner och kan vara mer eller mindre från motor till motor, när slitaget når "gränsen" så börjar motorn med att misstända vid kall start någon gång ibland och blir värre på senare tid.
Men misständningar kan komma från andra orsaker typ dåliga tändstift, tändspolar,etc... och är billigare att åtgärda.
George
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.