|
|
|
|---|---|
|
Slösurfar lite och hittade detta, Länk . Fungerar detta verkligen? | |
| Om du söker på "motorvärmare m6" så hittar du en variant som jag provat med gott resultat. | |
| Intressant läsning. Det jag reagerade över var den smidiga installationen och det låga priset. Vilken ska man ha egentligen? Finns från 55Watt upp till 1000Watt. | |
| Mycket intressant kan nog tänka mig att vara en försöks kanin för detta produkt | |
|
Någon som provade dessa ? Länken funkar inte längre men antar att det var sånna: Länk |
|
|
Har redan oljevärmare o cupevärmare Ska nu montera Länk Mvh Jonas B |
|
|
Du har alltså en sådan värmare jag länkade till under ditt oljetråg? |
|
|
Mitt är monterat av BMW till leverans. Det är Defa som sitter, men vill bara utöka med vattenvärmare som inte fanns eller rekomenderades då. Mvh Jonas B |
|
|
"överlägsen en vanlig Blockvärmare." hoho. Den värmer oljan, inget annat. Och när den gått "ett varv" genom motorn efter start är den ju lika kall igen... En värmare med cirkulationspump som monteras i kylvätskeslingan som Brynet länkar till mellan motor och kupe (inte kylare!!) däremot, den värmer bra eftersom den värmer upp ALLT. Hela blocket överallt där kylvätska cirkulerar, inklusive kretsen till kupen. Det gör att även efter att man startat har man både värme direkt och motorn svalnar inte först för att sedan värmas upp igen som det annars blir när det kalla vattnet från kupen hälls in i motorn när man startar. Som det skrivits mycket flitigt om i andra trådar har jag en på 1500W i kylvätskekresten och enl. motorns egen oljetemperaturmätare blir också oljan varm och sjunker heller inte i temperatur efter start. |
|
|
Visst, man ska kanske inte förringa effekten av att pumpa in 6 liter uppvärmd olja, kontra att allt är svinkallt... Dock känns det mer aktuellt om man ofta har typ -20 eller kallare (eftersom modern motorolja börjar tjockna till sig först då!) och då ha både oljevärmare och kylvätskekretsvärmare. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.